ora deschisa…

am uitam sa nu uitam dar ne intrebam asta mereu dupa ce am uitat deja. ce ipocriti suntem?!  ce fiinte penibile si jegoase suntem noi! daca treceti pe aici sa stiti ca spun asta cu buna intentie, ca o sinceritate e mai buna de la un strain, asa ca mine. recunosc ca sunt plin de penibil si eu momentan, dar va trece, e doar o ambitie prosteasca. si acum scriu despre oameni pentru care viata e un lux si ei nu uita sa isi aduca aminte de cine sunt in fiecare zi si cu siguranta o stiu mai bine decat cei care acuza ca romanica e ultima din europa in ceea ce priveste consumul de carte. Ce jeguri de oameni! Ce nenorociti! Le-as sparge capul. Vinovati sunt doar cei care isi pot permite asta, nu cei care nu au bani de paine pentru toata luna si nici macar nu stiu ce e aia o carte. Mi-am adus aminte de vinovatii si de ultimul loc in Europa. Va spun ca romanica e ultimul stat din UE la absorbtia de fonduri europene, ca tot e un termen aflat pe val. In 2012 proiectele care au obtinut finantare europeana au insumat 9% din banii disponibili pentru noi, iar acum procentul a ajuns la 25%, fictiv bineinteles, pentru ca noul val de taxe si impozite sa nu fie atat de dur. N-am vrut sa scriu despre asta dar m-am aprins. trebuia sa stiti ca si daca nu esti un consumator al societatii, aici ma refer la aia „civila”, asa cum ii spune mihaiu de guerrilla, „mare” director de radio, implicat in proiecte ample, care n-au nicio legatura cu asta, si care l-au transformat peste noapte intr-un ecologist de prim rang al romanicii, devii, in cele din urma, consumat de aceasta, de societatea asta, atat de mult si infect definita ca fiind o entitate, probabil de sine statatoare, incat s-a uitat ca ea este formata din oameni. din fiintele acestea murdare, infecte si bolnave. as scrie despre boala, spitale, peretii decojiti si mirosul de mucegai proaspat din saloanele tbc-istilor, dar pentru asta urmeaza un articol de superblog, in care, chiar daca ma indepartez de la tema, vreau ca voi, cele 2-3 persoane care trec pe aici, sa intelegeti cu adevarat ce va spun si sa comentati. multumesc!

8 gânduri despre &8222;ora deschisa…&8221;

  1. Schimbam ceva? Schimba fiecare ceva in bine in viata lui…si va fi bine in general. Ce ziceti?
    Are cineva curajul sa faca un proiect sa absoarba fonduri… Sa propuna un dram de bine real pentru altii..si sa il duca pana la capat?

    • nim nu o face pt ca viata lui, nu e chiar a lui, viata a ajuns un context. o adunatura de factori. cat despre proiect, mi-e imposibil sa cred ca el va ajunge unde trebuie fara ca cei care sunt in drumul proiectului sa aiba partea deja primita.. singurele proiecte care trec in romania sunt cele ale oamenilor din institutii care cladesc firme si ong-uri peste noapte si tot la fle si dispar.
      seara buna!

    • multumesc teo. ai revenit (iar) ?! o sa mi se spuna ca s frustrat dar admit si accept. nu cred ca am nerv, nu cred ca am o ordine in ceea ce spun, de fapt n-am nimic…stiu ca nu am…

      • nu teo, nu e modestie, e doar ce e…
        buna analogia…mi-a placut mult
        daca sunt constant, inseamna ca n am reusit sa fac altceva, am ramas blocat intre „ziduri”
        ms pt cele spuse…

  2. Ratzone as vrea totusi sa-ti spun un lucru, ca tot ai pomenit de fonduri europene. Accesarea acestor fonduri, cel putin la noi in Romania, nu o pot face muritorii de rand. Cei care iau sume imense de bani, pe baza acestor proiecte, sunt: fie oameni suficienti de cunoscuti care ar putea clatina pozitia unor politicieni, fie oameni ce au in spate politicieni, iar aici au loc spalari de bani.
    Eu, ca un simplu roman, daca vreau sa fac un poiect marunt pentru niste bani europeni, garantat am in fata esecul: noaptea urmatoare as putea-o petrece sub cerul liber. Tot ce am investit in propria activitate (din agricultura) a fost din banii castigati; pasi mici, marunti, dar suficient de mari cat „sa-mi arat muschii” in fata unor personalitati cu experienta. Eu nu sfatuiesc nici un roman sa acceseze fonduri pentru o activitate proprie.

    • salutare. stiu ce zici. chiar bine. te rog sa ma crezi. cei care iau sumele alea sunt, de cele mai multe ori, politicenii despre care vorbesti tu, doar ca fac asta sub alt nume, sau in numele unei firme la care sunt actionari. multe lucruri, exact ca acesta pe care l-am invocat, m-au facut sa spun in urma cu ceva timp ca viata nu e pentru oricine.
      p.s. documentarul e fain!

Lasă un răspuns

