Cum sa stii sa-ti doresti de mic.

Ma gandeam oare ce ne-am dorit noi toti inca de cand eram mici? Ma gandeam daca ne-am dorit noi sau daca a facut-o altcineva in locul noastru pentru ca noi, mici fiind, nu avea ratiune sau discernamant, dar stiu si sunt convins de asta pana in maduva gandurilor ca ne putem dori chiar daca nu aveam un mod de a arata asta. Mai tarziu, insa, cand am putut sa exprimam asta, n-am mai contat, nimic n-a mai contat, zarurile fusesera demult aruncate si cineva sau ceva, poate chiar amandoua la un loc, a potrivit zaururile incat sa castige sau cel putin sa nu piarda.

Ce-si doresc oare cei mici? Sau, mai corect spus, ce-si doresc cei mari pentru cei mici?

Am cautat sa vad cum se intampla asta si am descoperit ca exista ursitoare care poarta numele de Sanatate, Noroc si Iubire. Ele vin la cei mici pentru ca toate aceste lucruri de care va avea nevoie in viata sa nu ii lipseasca, ba chiar sa le aiba din belsug, poate chiar in unele cazuri, doza de sanatate, noroc si iubire sa fie atat de mare incat sa mai imparta si la altii, mai putin norocosi cand s-a ursit soarta si parcursul lor pe aceasta lume.

Deci avem un grup de trei sau patru ursitoare botez care, pentru pretul corect, organizeaza un spectacol pentru cel mic si pe care parintii, intr-un numar din ce in ce mai mare, il stabilesc cu deplina incredere in vorbele persoanelor angajate sa aduca toate cele bune in viata celui care nu poate exprima, inca, ceea ce-si doreste.

Dar parintii stiu mai bine. E adevarat ca norocul se imparte in functie de norocul parintilor care pot sau nu sa aduca norocul in viata copilului inca de la primele luni ale acestuia.

Daca va fi sa fie asa, atunci ursitoarele au stat la baza norocului. Daca nu, undeva pe drum copilul, devenit intre timp adolescent sau trecut de aceasta perioada, e responsabil total pentru asta fiindca undeva i-a zburat creierii norocului, sanatatii si iubirii si a facut-o inconstient iar la tribunal, in eventualitatea in care percepetii ghilimele de rigoare pe care nu le pun, a pledat pentru nebunie totala in forma avansata si a iesit fara sa stea in puscarie nici macar o zi, dar paradoxul este ca tocmai aici/de aici s-a terminat, sau dupa caz, a inceput sa-si intre in drepturi multitudinea de urari de la inceputul vietii.

Deci cand sa stim sa ne uram sanatate, noroc si iubire?

Pai, am putea sa o facem la inceput cum se face acum. Da, dar asta inseamna automat ca vom fi scutiti de evenimente neplacute, precum cel pe care vi l-am descris succint mai sus. Dar nu stim, asa ca ursitoarele si forma lor de a evita un anume parcurs in viata, pleaca tocmai de la ideea ca aceasta formula a lor, acele cuvinte insotite de muzica ambientala, de mastii, de costume si de baghete, este dorinta parintilor, care au trecut deja prin exemple negative sau au auzit suficente experiente negative de la prieteni, rude sau colegi, si care si-au promis solemn ca atunci cand vor avea un copil, el nu va trebui sa treaca prin asa ceva. Si acum , prin acesta forma de a influenta viitorul, incearca sa isi respecte promisiunea. Iar ursitoarele sunt ajutorul lor, frumos aranjat, care intareste ideea de promisiune.

Voi ce credeti?

22 de gânduri despre &8222;Cum sa stii sa-ti doresti de mic.&8221;

  1. Eu nu vreau nici in ruptul capului sa chem la botezul copilului meu, pe care inca nu l-am facut, studente imbracate in zane, ca sa se maimutareasca la petrecerea pentru copilul meu!
    Pentru ca noroc, sanatate si iubire va primi in dar de la Dumnezeu, la slujba de botez, nu de la niste tipe care fac bani pe „prostia cu ursitoarele” :))))))
    Eu am invatat la optionalul de mitologie din liceu, ca ursitoarele nu erau nici pe departe bune si aducatoare de noroc.

      • :)) Pe vremea mea, maica, nu erau din astea…Mie imi place foarte mult chestia cu tava plina de lucruri, cred ca stii despre ce vorbesc. De unde copilul alege 3 obiecte, care fac referire despre personalitatea sa la maturitate. 🙂

      • Nu stiu ce sa spun despre noroc…ca este soarta de vina sau noi, ca nu stim sa profitam de orice sansa…Spun doar ca eu in copilarie imi doream sa fiu profesoara. La liceu profesoara, apoi psiholog, apoi profesoara de geografie sau agent de turism. Am fost la un pas sa dau la Facultatea de geografie, insa soarta m-a impins la Drept. Am avut norocul, insa sa imi placa foarte mult acest domeniu, de care m-am indragostit, clar! Acum in viitor depinde de Dumnezeu…tatal meu si-ar fi dorit sa fiu medic stomatolog, insa eu sunt o persoana sensibila si nu as putea intepa pe nimeni cu acul, de alte interventii nu s-ar putea pune problema. Tataie din parte tatalui isi dorea sa devin profesoara, pentru ca si el a avut meseria aceasta. Iar tataie din partea mamei isi dorea sa devin politista. I se parea super tare sa fii omul legii. Sunt aproape sa ii indeplinesc intr-o anumita masura visul lui tataie, insa depinde…scuze ca ti-am scris atat :)) eram „nevorbita”

      • e ok, ma bucur ca ai facut o. as vrea sa-ti pot spune ca ai mei si-au dorit ceva, dar nu cred sau nu stiu. si-ar dorit un singur lucru: sa nu ma ratez. si din toate cate puteam sa fiu, eu am ajuns tocmai asta. nu ii mai pot privi drept demult. scuze ca te am intristat dar sper sa nu fi facut o prea rau. eu mi-am stirbit s ultima picatura de noroc. asta e ideea, dar exista si o parte buna: ajungi sa nu ti mai doresti nimic. si de aici totul e asa simplu si asa scurt …

      • Off, bineinteles ca ma intristeaza sa aud una ca asta…pierdem multe in viata. Cu totii avem probleme, dar trebuie sa avem speranta la mai bine, chiar si cand ne simtim cel mai la pamant. Cu totii avem un destin, si suntem in viata cu un scop anume. Poate inca nu ti-a suras norocul, insa nu este timpul pierdut! Nu trebuie sa te desconsideri…incearca sa te convingi de faptul ca nu existi degeaba, ca inca mai ai multe de invatat, ca nu ai patit in viata nici pe sfert cat au patit altii,.,. si in plus esti in viata…Fati idealuri si lupta-te ca sa le atingi, nu mai fi negativist. Crede-ma ca nici viata mea nu este roz. Bunicii mei au murit amandoi, tatal meu s-a despartit de mama mea inainte ca eu sa dau bacul…am pierdut un an cand trebuia sa dau la fac. am avut probleme cu mama mea…iti spun ca unui prieten. Viata nu e cum am vrea noi sa fie. Am suferit mult, insa viata nu e mereu trista. Am invatat sa apreciez pana ce si cele mai mici bucurii ale vietii…sa vad jumatatea plina a paharului in orice situatie.

      • da imi pare rau sa aud/citesc ce imi spui. nu s negativit, doar realist (doamne de cate ori am spus treaba asta, nici nu-ti imaginezi). eu spun doar ce vad si ce simt. dc sa mi fac idealuri? ca sa ma nenorocesc si mai tare. nu, nu. si eu am pierdut un an. o problema. atunci cand s-a dus si dracu planul meu de viata. o sa apreciez si eu cand o sa am ce si pe cine. deocamdata eu sunt ratat. o recunosc pt ca sunt las .paharul e o iluzie. nu vreau sa beau din el

      • Eu nu cred ca esti un ratat…ratatii nu isi fac blog! Daca nu iti doresti, nici nu vei primi…si eu ma consider realista, tocmai d-asta am incredere ca orice om, indiferent de situatia in care se afla, poate sa se redescopere, sa faca ceva cu viata lui… Nu cred in imposibil! Doar in dorinta,…si in credinta ca se poate intampla! Invata de la cei mai nenorocosi dintre noi, fiindca sunt multi mult mai defericiti decat noi, oricat am spune…

      • eu vreau doar ca totul sa se termine cat mai repede, ce sa fac cu viata asta?!
        sclavie nu mai vreau, intelege ma. sistemul cu 12 ore la mai putin de opt milioane nu-l mai vreau si trec orele ca anii. iluzia sistemului de invatamant e ca religia. sistemul creeaza multi prosti si foarte saraci. adit ca sunt, nu neg, dar eu vad cel mai rau ca fiind la mine …

      • Off…nu esti singurul in astfel de situatie. Imi vei da dreptate intr-o zi, bineinteles daca si tu vei face de asa natura incat sa iti apreciezi mai mult propria persoana si viata ! Mult noroc si o seara cat mai frumoasa posibil!

      • :)) tot insisti cu un noroc. am gasit filmul „la notte” si nu l-am vazut pana acum, spre rusinea mea. asa o sa-mi fac seara cat mai frumoasa posibil. cu o opera de arta autentica a maestrului… (asta o sa-mi spui tu) seara faina!

  2. Eu nu cred in tot acel spectacol. Adică, îl privesc ca pe un spectacol şi atât. Cât despre cum să ştii ce-ţi doreşti de mic, e mai greu, încă nu ştim ce vom face pe viitor, încă suntem în perioada de descoperire. Îmi amintesc că în copilărie îmi plăcea mult să desenez, să pictez. Când am ajuns la o vârstă mai mărişoară eram convinsă că mă voi face profesoară de desen. Între timp, nu am mai vrut asta, dar a rămas la rangul de hobby şi oricând vreau să mă relaxez, pictatul e perfect pentru asta. Pot spune că ştiam ce îmi plăcea şi ştiam că nu am fost influenţată de părinţi. Dar cum cunoaşterea nu e limitată, am observat că-mi place mai mult altceva, iar de data asta am fost mai sigură de ceea ce voi dori să fac pe viitor, că asta mă caracterizează şi îmi aduce împlinirea. Eu cred şi susţin în continuare că oamenii trebuie să facă ceea ce îşi doresc ei, ce vine din ei, nu de la alţii, altfel, vor observa că se află într-un haos, că nu îşi trăiesc viaţa aşa cum vor.
    Sănătate? Noroc? Iubire? Păi, cred că trebuie să credem în noi şi e suficient. 🙂

    • stii ca mai sunt si oameni care fac doar ce pot, cei care nu stiu deloc ce inseamna sa faci ce-ti place, ce inseamna placere sau vacanta sau cum arata sa muncesti la birou. aceia sunt oameni. si eu am o pasiune proasta scumpa care e de fapt viata mea care e de fapt o greseala una mare offf 😦 oamenii fac ce pot, ceilalti se rasfata pentru ca isi permit. reusim prin noi cand avem mijloace si nu le definesc acum pt ca esti suficent de matura sa le stii si sunt convins de asta. uite eu m-am ratat de tot, suma alegerilor te duce unde nu banuiesti dar ma gandesc ca poate asa am meritat si nu-mi mai pare rau. niciodata n am stiut ce vreau si am ajuns in aer. MA FOARTE BUCUR ca tu ai stiut si mai ales ai putut sa faci ce vrei 🙂

      • Nici eu nu vreau sa cred ca esti un ratat, dar daca spui ca asa e, nu e bine. Tu stii cel mai bine. Toti gresim, e uman, nu suntem perfecti, dar cred ca ne lipseste motivatia, ne lipseste ceva, poate intoarcerea la ceea ce suntem. Nici eu nu m-am ascultat la timp, negam ceea ce voiam si pana la urma tot la mine am ajuns, la ceea ce imi spunea vocea interioara..

  3. Iar eu ma bucur ca intalnesc oameni frumosi, care au ceva de spus. 🙂
    Nu vreau sa crezi ca sunt un om care traieste in roz. Nu detin reteta fericirii, dar mai am sperante ca va fi bine si incerc sa gandesc frumos. De obicei, am observat ca daca este fericit pe un plan, nu esti si pe celelalte. Asta pe mine ma intristeaza. In fine, e un subiect complex. 🙂

  4. Sanatate, noroc, iubire…?!
    Pai unii isi doresc o sanatate…cat mai sanatoasa ca sa poata fuma, bea si a face sex cat cuprinde…Norocul la „loto” sau cazino, cred ca este tare invidiat…Iar iubirea…iubirea sa fie acea „indragosteala”…de-o seara sau mai multe…
    Una alt scenariu ar fi sa te nasti cu noroc intr-o familie de „harosani”. eventual de politician si atunci iti vei putea intretine iarna sanatatea in Dubai si vara la Monte Carlo…Cat priveste iubire…o ai la picioare…
    Un alt scenariu ar fi sa ai noroc sa te nasti intr-o familie de oameni NORMALI, adica liberi la minte si inima . Atunci sanatatea ta sufleteasca va patrunde adanc in corpul fizic…Vei fi apt sa descoperi iubirea IUBIRE…si daca te vei stradui…poate vei cunoaste forma ei superioara…COMPASIUNEA…
    Un alt scenariu…

    • cred ca e un noroc sa te nasti intr-o familie normala si sa ai ceva posibilitati de a sti, de a cunoste, sa-ti permiti luxul de a avea timp pentru ele, sa-ti permiti viata, studiile, mancarea si aerul. asta e cel mai mare noroc.

Lasă un răspuns

