Rapiditate si comoditate

Astazi e una dintre acele zile cand caldura te inabuse, gandurile iti sunt amestecate si doresti putina relaxare. Geamurile sunt uscate si peretii par a se raslui. O imagine mi-a strabatut mintea si am incercat sa pun pe hartie un desen; nu sunt departe de acele schite din copilarie, cand imi ocupam timpul melodios, desenand case, copaci, masinute, flori sau orice altceva, care-mi aducea un zambet sau un “bravo”cat mine de mare, dupa ce creatia mea trecea prin mainile parintilor, dar nu asta e ideea. In cateva cuvinte o sa incerc sa va explic cum acea imagine mi-a cuprins privirea si chiar daca am desenat-o mai mult in gol, poate descriind-o, va putea fi inteleasa, Asadar…

Astazi mi-am imaginat cum mi-as putea construi propria casa. Fiindca locul e deja stabilit, o superba zona de munte, cu deschidere spre o padure de conifere, alaturi de un izvor cristalin si un drum de tara, nu-mi ramane decat sa schitez cum va arata.

Casa mea, pe modelul case din lemn, vreau sa fie o casa cu  bun gust, care sa-mi aduca liniste, bucurie si confort doar cand o privesc si am mai multe motive sa imi doresc asta, dincolo de practicarea construirii acestui tip de casa inca din timpuri stravechi, o casa din lemn iti poate aduce mai multe beneficii: o poti construi rapid, ii poti da o forma interesanta, poti crea un design modern spatiului interior si exterior, economisesti mult mai mult timp spre deosebire de o constructie din beton, se preteaza pentru tehnici ecologice folosite in constructia sa la un nivel avansat, e un mijloc de sanatate pentru familie , insa motivul cel mai intemeiat pentru a-mi dori acest adapost este mansarda acesteia. Mansarda ar fi locul ideal pentru citit, cu o biblioteca imensa incorporata de jur imprejur, avand rafturi, bineinteles tot din lemn care sa inconjoare doua fotolii si o masuta, pregatite pentru zilele ploioase sau pentru zilele cu timp de odihna. Iar daca stau bine sa ma gandesc, o scara interioara e potrivita.Delicata, de culoare inchisa, de preferat mahon, ar face utila deplasarea intre parter si etaj, respectiv mult dorita mansarda. Fara nicio urma de indoiala, “micutul accesoriu” poate fi privit din cateva puncte de vedere , in primul rand pentru deplasare, in al doilea rand un punct estetic si de ce nu un punct de reper pentru persoanele care ne vor vizita la un moment dat.

Mi-ar placea sa cred ca nu sunt singura persoana care isi doreste o astfel de constructie, o casa din lemn are mai multa rezistenta, stabilitate, oamenii sunt in siguranta, iar accesibilitatea procurarii materialelor de constructii este mai eficace.
Daca serviciul sau activitatile de zi cu zi nu ne permit o locuinta stabila si majoritatea orelor sau zilelor le petrecem in zornetul orasului, ne putem crea o casa de vacanta dupa bunul plac, iar sarbatorile sau evenimentele importante se vor desfasura in armonie si vom avea astfel un adapost de vis, cu ferestre uriase din faramele naturii. Relaxare si caldura pentru o casuta din lemn. E un gand sau un indemn ! Cu bine 🙂

Lasă un răspuns

