Cauți un loc de muncă? Atunci ești freelancer.

Mă văd nevoit să vă mulțumesc tuturor acelora care vă credeți freelanceri pentru că frecați menta pe sume colosal de mari și căutați continuu ceva ce, de fapt, nu vreți sau nu credeți că vi se potrivește. Cinste vouă. Dacă voi nu erați, eu nu aveam introducerea pentru această seară, și m-aș fi simțit în ultimul hal. Glumesc, firește. Jonglez. Sunt stăpân în ceasul ăsta pe mine. Am control. E plină românia de freelanceri. Unde faci la dreapta, unde faci la stânga, unde dai cu spatele, vezi un grup social de freelanceri care vor să lucreze pe proiecte și campanii de marketing puternice, poate doar pe proiecte europene, adică doar pe banii europeni, că rezultatele rămân, din păcate pentru ei, tot de pe meleagurile mioritice. Freelancerul este un specimen periculos, cu aromă de hater consacrat, nu-și murdărește degețelele pentru orice mie de euro, cu experiență din auzite și cu pretenții la fel. Se pretinde a cunoaște toate metodele „cum să faci bani din piatră seacă”. Dacă îl vezi, bucură-te fără reținere. E ca și cum ai fi la o comedie excelentă, la un teatru bun, fără să ai nevoie de bilet. E mereu în căutarea unui loc de muncă, dar dacă cumva ceva apare, se declară nemulțumit și exagerează cu ceea ce poate să facă. E mult prea productiv pentru mediul neproductiv care i s-a oferit. Așa că rămâne în așteptare. Pardon, freelancer 🙂

Ce bine m-am simți să scriu despre specimenul ăsta foarte răspândit. Acum e timpul să revin la încredere, așa cum am spus aseară. Încrederea e ca o injecție cu energie care nu înțeapă, nu lasă urme și nu necesită soluție după aplicare. Încrederea e acel fapt care nu te lasă să gândești că după ce stomatologul îți ia 30 de lei în 3 minute ceva e în neregulă cu lumea în care ne mișcăm aparent, deși stăm pironiți în realitate. Încrederea e o cremă de corp care-ți astupă rănile. Și câteodată simți să te dai de mai multe ori cu ea în ziua respectivă. Încrederea ține de lipsa presiunii și de mediul în care ea s-a format, de carnea în care a crescut, atrăgătoare și deosebită ca o zi cu persoana cu care nu-ți mai pasă, pentru că îmi place să folosesc puterea de expresivitate și realism din acest fruct/expresie/organism/celulă.

Recomandare de seară. Schimb pe schimb.

Vă recomand un film pentru seara asta. Life of a King se numește și mai multe nu vă spun pentru că nu are rost. Nu vreau să vă răpesc din gust, din puterea semnificației și a parfumului de nou. Nu e corect, n-am făcut-o până acum și în mod clar n-o să încep într-o seară în care am vorbit cu entuziasm, cu largă deschidere, cu plăcere nepoluată, dacă vreți, despre Încredere. Ați vrea cumva să încep să vorbesc despre filme câteodată pe blog, de la unghiurii de filmare la scene dintr-o bucată sau la accente ale scenografiei și expresivității date de puterea ei, sau la performanțele actorilor și regizorilor? Și încă ceva: ați vrea să îmi lăsați o recomandare de film aici, cu singura condiție să nu-mi lăsați porcării, filme de luptă sau horror-uri de nota 2. Sper să mă retrag la un fim bun în seara asta luat din sugestiile voastre. Numa’ bine!

Lasă un răspuns

