Uită o carte…Undeva!

Am vrut să scriu câteva vorbe despre ce s-a întâmplat cu acel top zece cărți și cum unii și-au copiat și și-au adăugat cărți în portofoliu pe care nu numai că nu le-am deschis vreodată, dar nici nu au fost capabili să scrie numele autorilor corect. Dar nu mai insist cu ideea asta.

Uită o carte …undeva mi-a făcut ziua mai frumoasă. Am aflat de ea de la o persoană extrem de dragălașă. Scriu aceste rânduri cu o plăcere necontaminată. Este o campanie la care nu e nevoie să minți, să copiezi, să furi. Este o campanie pentru bun simț și responsabilizare civică și culturală, concepte fundamentale, dar prăfuite în societatea românească, o societate de ură și dispreț. Și totuși…

Mod de preparare: Se ia dimineața, se sărută cu patos, se alege o carte, se toarnă o cană de respect pentru ea, se iau cuvinte și se amestecă pe prima pagină sub formă de dedicație, sub formă de mesaj pentru cel ce va gusta din ea, se merge într-un loc de care te leagă ceva, un colț de parc, un loc din autobuz, o masă de terasă, un loc în care zâmbești, se uită intenționat cartea, se face o bucurie unui necunoscut, se trăiește din mulțumirea asta ceva zile, se repetă rețeta, toată lumea contribuie și beneficează.

Eu merg joi la capitală să fac exact asta. Iau cărți, le las cu dedicație în locuri deschise, în locuri care respiră, vă anunț și pe voi, vă descriu cum a fost, dacă am mai văzut pe cineva, dacă m-a văzut cineva care știe asta. Tu, oricare ai fi, oriunde ai fi, ia o carte și las-o într-un loc, spune-mi și mie, dacă vrei, mi-ar plăcea să știu despre asta, sau scrie despre asta la tine, nu e nevoie să-mi spui că ai scris, o să simt dacă ai făcut asta și voi fi bucuros.

16 gânduri despre &8222;Uită o carte…Undeva!&8221;

Lasă un răspuns

