Anul I de facultate (scrisoare)

E duminică pe trecutelea și n-am înțeles ce a fost cu ea. Nici ea cu mine. Două cești de cafea sparte pe jumătate și un gând clar, rotund, ca un circuit ars, din care, spre surprinderea voastră și a mea, a ieșit fum ponderat prin care se putea citi. Dacă se putea citi, am zis să scriu…

Dacă sunteți anul I de facultate lăsați toate deoparte, puneți orice aveți pe inimă într-un borcan bine închis. Nu uitați să vă gândiți la el din când în când cu calm și rațiune, neapărat cu rațiune. Faceți ca tot ceea ce acumulați să fie mai important pentru voi, pentru viitorul care vă surâde dacă vă purtați normal cu el, dacă nu credeți că totul vi se cuvine și dacă nu aveți impresia că știți.

Toți am fost elevi silitori până în primul an de facultate, toți am crezut că putem dar pentru mulți s-a terminat prea repede. Ne-am gândit că nu va fi pentru noi și chiar așa a și fost. Nu aveți de ce să faceți așa, când vreți să știți cum să nu faceți, veniți la mine, mă întrebați cum am făcut și faceți exact opusul. Va fi bine, veți vedea. Aflați lucruri noi, aflați cum respiră străzile, locurile, oamenii. Mare grijă cu oamenii. Aflați ce se cântă la fiecare masă și decideți, doar după ce ați alocat timp mai mult decât suficient, la ce masă intrați și cât riscați când faceți asta. Citiți mult înainte să riscați pentru că a citi înseamnă matematică pură.

Se zice că nu mai știu cei din ziua de azi matematică, eu cred doar că nu mai citesc. Aveți toate șansele în față dacă nu vă hazardați. Învățați totul despre încredere, e momentul ei, dacă o primiți aveți viața pe drum drept, nu neapărat liber, care vă zâmbește cu toată puterea și vă spune cum să ieșiți. E bine să începi anul cu încredere. E bine să nu crezi că deții așa de multe cunoștințe, pentru că doar așa veți putea acumula cu adevărat. Deschideți ușile, brațele, inimile, aveți nevoie de asta, nu știți acum, dar o să vă prindă bine. Mie mi-ar fi prins dar n-a avut cine să-mi spună, așa că am ajuns aici și tot ce trebuie să nu faceți este să nu bateți drumul ca să ajungeți ce n-ați vrut. Dacă citiți aici, mi-aș dori să mă întrebați câte ceva, în caz că faceți parte din primul an de facultate, dacă nu, o să mai scriu despre acest subiect, promit.

P.S. Pentru seara asta recomand calm într-un pahar pe jumătate, o felie de pizza că întreba cineva dacă s-a comandat pizza și rațiune. Mâine începe ceva ce nu s-a încheiat niciodată. Seară bună.

6 gânduri despre &8222;Anul I de facultate (scrisoare)&8221;

Lasă un răspuns

