Bestseller Internațional marca Coelho

M-am teleportat pe la capitala noastră astăzi, pe vreme de stat în casă, dar îmi pare așa bine că am făcut-o. Nu din motivul despre care am de gând să (s)pun trei vorbe, ci din altul, pe care îl țin pentru sufletul meu, la fel cum cred că ați face oricare dintre voi, dacă ați fi în locul meu.

adulter-sep2014

Să purcedem cu marele subiect. Sau cu micuțul subiect pentru că el este de fapt micuț doar că este întins în multe stații de metrou, mare la dimensiune cam cât curge Dunărea și pare  că nu se mai termină. Întreb și eu așa ca prostul, că așa îi șade bine unuia ca mine, oare ce dracu caută acest om la noi, oare noi nu mai avem altul de afișat, de mândrit cu el, unul de aici, scriitor național cu operă consistentă care să merite propus nouă, românilor, că apoi iar ne acuzăm între noi, ca dobitocii, că nu avem domnule și noi un scriitor bun care să meargă pe afișe la humanitas. Tot pe ăsta ni-l dați? Eu, unul, nu mai vreau cu el, vreau cu unul de la noi dacă tot suntem în România și dacă tot se cumpără pe banii românilor, care dau 120 de lei pe o carte de acest gen, deh, bestseller Internațional, în loc să dea de banii ăia șanse la zece scriitori noi, din care cinci sunt foarte foarte buni. Dar NU!

 

Dragă Humanitasule eu nu te vreau și nu te plac și nici nu te cunosc câtă vreme mi-l dai tot pe Coelho, care, după părerea mea de neavizat, scrie mereu aceeași carte, îî pune un nou titlu și devine, ghici ce, Bestseller. Români gândiți. De asemenea, cine se ocupa de copy la Humanitas nu e bun nici să servească la Mcdonalds pentru că un slogan mai prost decât N-ai trăit dacă n-ai iubit nici că putea să scrie. Gândește-te, oricine ai fi tu angajat pe post de copy, la salariul tău și la cei care lucrează la Humanitas și nu prea își mai iau salariile.

Sper să spuneți dacă sunt eu nebun sau am dreptate. Iar dacă apoi Humanitasul schimbă macazul și o dă iar în Cărtărescu (care are o sumă de poeme absolut fabuloase, dar nu pentru poezie e el acolo), Djuvara și Boia, atunci e ca și cum am da din lac în puț.

30 de gânduri despre &8222;Bestseller Internațional marca Coelho&8221;

  1. Nu sunt fan Coelho, asta o spun după ce din curiozitate am citit şi eu vreo două cărţi. Mi se pare facil, probabil de aceea are asemenea succes pe plan internaţional. Dacă ar fi să-l asemăn cu ceva aş spune că e un fel de …telenovelă cărturărească.
    Dar dacă asta se cere, asta se dă. Legea pieţei funcţionează şi aici la fel de bine ca oriunde altundeva. Dar sigur că voi fi una dintre cei care nu va cumpăra cartea.

  2. Hmmm, Coelho are stilul lui fain. Dar la Adulter nu prea se aplică. E scrisă la persoana I, despre o femeie care nu face nimic deosebit. Adică psihologia și descoperirile ființei, pasiunii, vieții etc nu prea mai vând. A fost o perioadă în care dacă scriai o carte de introspecție dădeai lovitura. Acum…am revenit la lucrurile care izbesc. La ficțiune adevărată.
    Eu am citit 40 de pagini din Adulter și nu mi-a plăcut.

    Dar Unsprezece minute, în schimb, e una din cărțile mele preferate.

  3. Cândva, pe când încă bunică-mea trăia, ea a trecut dinspre sufragerie spre camera ei. Eu vorbeam cu mama despre Ionel Teodoreanu, un scriitor care ar fi putut, foarte bine, să nu existe, dar profa de română din maicpă-mea, zicea că BA DA!
    Bunică-mea s-a deplasat prin spațiul traficabil al sufrageriei și, până a ajuns la ușa cealaltă, a exclamat cu disprețul ei bine-i cunoscut: Teodoreanu?! Scriitorul croitoreselor!
    Despre Coehlo, dacă l-ar fi citit, ca pe Teodoreanu, bunică-mea ar fi zis că e scriitorul spălătoreselor. Pe jos.

  4. Mai bine să-l văd pe Coelho decât să o văd pe irina binder. Coelho este totuşi citibil.
    Ah, am uitat să-ţi spun. IAR mi-am luat ţeapă cu un autor român care are parte de publicitate bună (pe care n-o merită!!!). Acum clar m-am învăţat minte!

    • Mai întâi m-a enervat comentariul Ioanei Radu, care zice că nu există cărți bune scrise de români. (contemporani). Pe urmă am intrat pe net și-am citit un fragment din irina binder, asta… Hm! Dacă nimerești cinci maculaturi ca Fluturi, n-ai cum să crezi altceva despre scrisul la români. Păcat!
      Da de ce să alegi Coelho, totuși?! Iar alegem răul cel mai mic?

      • Există şi cărţi bune scrise de români! Doar că, de obicei, cele bune sunt scrise de oameni care nu-şi permit o firmă bună de marketing. Şi din cauza acestui fapt cărţile bune (nu toate, majoritatea) nu ajung nici la urechile noastre dar nici sub nasul nostru într-o librărie. Managerii de librării, e drept, aduc ce se cere, că doar scopul lor este să facă profit. În cazul acesta… nu degeaba mă plâng eu. Autorii români contemporani, mai ales cei care merită să fie citiţi, nu îşi permit publicitate.

        Iar despre irina binder… După ce am scris recenzia celor două volume groaznic de proaste, autoarea a trimis mail firmei de la care am închiriat hostingul pentru a solicita închiderea blogului meu. Situaţie, evident, penibilă pentru ea. Apoi m-a sunat să-mi spună că mă dă în judecată 😀 … şi multe zile la rând a trebuit să suport ameninţări şi jigniri. Pentru ce? Pentru un autor român care nu a ştiut că e legal să scriu o recenzie, pentru un autor român care nu ştie că publicitatea negativă este tot publicitate. M-am lecuit.

      • unii de la epic show aveau o gluma: daca alegi mereu mereu raul cel mic, atunic esti clar roman. despre irina binder spun doar ca nu este intreaga la cap si ca a facut mult rau oamenilor care au scris de ea si as scrie si eu dar imi va raporta blogul pt ca ea nu face nimic in viata decat sa urmareasca cine scrie de rau, sa faca amenintari dimpreuna cu combinul, telefoane, injuraturi, reclamatii peste reclamatii

  5. „Fluturi” nu m-a tentat nici macar cat sa citesc rezumatul pe spate :D. Dar totusi cred ca sunt si autori romani contemporani care sunt un pic mai inspirati. Nu are nici o treaba cu zilele noastre, dar pentru cine nu a citit-o inca, va recomand Chira Chiralina, e ca o lectie de viata.

Lasă un răspuns

