Candelabrele si corpuri de iluminat de mari dimensiuni

În seara asta avem puțină lumină printre noi, suntem departe, într-o atmosferă de liniște, magicul cade pe noi de parcă cineva îl pune cu mâna. Astăzi trăim. Suntem departe și suntem apropiați, între noi doar lumina de interior vorbește blând, ne cântă ceva la un instrument vechi și melodios, o melodie ca o aromă de toamnă plouată, întinsă cu sufletul deschis pe o coală de amintire din viitor. Așa arătăm noi.

Când am văzut prima dată ce culoare capătă poveștile noastre pe suportul perfect dintre lumina și umbra a două corpuri iluminat, am crezut că putem să ne scriem viața în capitolele romanului la care lucram. Mă rog, eu scriam și ea mă ținea de mână. Este exact același lucru. De câte ori mă enervez, se duce, cu umbra ei de gingașă lumină, acoperă candelabrele ce înconjoară masa de scris, adică patul în care ne iubim, și mă face să cred că nu știu de ce mă supăr când am totul lângă mine. Aproape toate lucrurile care se văd fără lumină, se înțeleg și mai clar. Apoi merge din nou la corpurile de iluminat de mari dimensiuni, le atinge cu pielea ei de catifea de parcă le sărută cu tot corpul, ele o arată ca pe sticlă, literele corpului ei dansează în lumina joasă a liniștii de dormitor în vacanță, iar literele poveștii mele prind viață, se ridică, se prind cu mâna de mână și pentru asta, pentru magia care pleacă de la o scânteie de lumină a unui candelabru, ce pare un vârf de munte care se stropește cu apa unui izvor sărutat de razele desculțe ale apusului de septembrie, merită să scrii în noapte o poveste la care spectatorii vor aplauda cu inima bucuroasă, știind că autorii sunt chiar interpreții și pentru rolul ăsta i-a pregătit chiar viața și lumina în care ea le-a fost expusă.

Cum poate face lumina unui candelabru o poveste să se scrie atât de natural precum surâsul unei duminici privită din miezul ei, nu putem să știm, trebuie doar să mergem în inima lui, să vedem ce ține în design-ul său și în formele sale, să ne scufundăm și să nu revenim până ce nu avem povestea scrisă pentru care nu trebuie să învățam nimic. Trebuie doar să fim. Noi suntem.

Lasă un răspuns

