„Lungul drum, înapoi, spre casă”

Este aproape patru dimineața, eu mă uitam sau, mai degrabă, ascultam emisiunea Biziday din seara aceasta. Nu m-aș fi ridicat din pat absolut deloc dacă era să scriu despre un subiect oarecare de acolo, cum ar fi dosarul Microsoft sau dosarul Eads, nici chiar deputatul Ponta care și-a măcelărit codul silvic în postura de parlamentarul Ponta, dar a fost subiectul denumit exact cum am scris în titlu care face referire la un fenomen pe care eu nu pot să îl cred în totalitate, adică pe care ÎL APROB și sunt gata acum, la aproape patru dimineața, să recunosc asta fără nicio problemă.

Despre ce e vorba pe românește? Păi despre studenții români cu posibilități nelimitate care au studiat afară sau au făcut un master deci sunt specialiști din străinătate care sunt gata să se întoarcă aici să lucreze în filialele unor companii multinaționale pe salariul de afară, dacă vreți, dar pretind a fi mult peste tot ceea ce suntem noi, săracii care am studiat în sistemul nostru, chinuit, din România, fără ca noi să-i putem acuza, fie și între ghilimele, de modestie, în cazul în care li se oferă condiții avantajoase, adică mai mult decât suficient, asigurându-se, totodată, că noi, sau mai corect spus, că voi, cei de aici, n-o să mai pupați nicio șansă decentă de a lucra pentru că e greu să concurezi cu ei, e nevoie și de noroc, din mândria de a fi români, firește, doar nu vă trece altceva prin cap, pentru treaba asta, care mie mi se pare de maximă importanță deoarece viitorul chiar nu arată bine.

Mai pe scurt: Eu cred că afară nu au același statut și de asta s-au întors, numai că mă enervează că se dau foarte importanți, mari strategi de comunicare care discută doar de firme internaționale. Dacă mă auziți careva dintre voi să știți că eu nu înghit pentru că eu am mai mult nevoie să lucrez aici decât aveți voi, iar voi îmi îngreunați șansa aia mică de a-mi găsi ceva de lucru și pentru asta devin agresiv și mă întreb, că e liber să o fac, dacă erați atât de buni în ceea ce faceți, de ce nu ați reușit să găsiți nimic acolo care să vă convină, știm că McDonald s au și cei de afară, dar la fel de prost se plătește, deci excludem asta din start, și sunt ferm convins, cu majuscule, că ați fi rămas acolo. Dar ați revenit ca să vă vedem cum puteți mai mult decât noi, cum aveți alte resurse și deprinderi, cum vreți salarii de Europa la firma din România. Și ca să vă traduc ceva de la americanii, orice ați vinde, eu nu cumpăr. Somn bun.

Lasă un răspuns

