Vreau să fiu copil

Mai devreme spuneam că astăzi nu voi posta pe pagina de facebook un poem, așa cum o făceam de obicei la ora de seară, ci doar voi spune că îmi e dor foarte mult și foarte sincer să râd, fără motiv, fără idee, fără să mă gândesc că fac asta și, mai ales, cât timp fac asta. Articolul acesta cred că se va scrie cu pauze lungi și dese pentru că nu-mi găsesc puterea de a continua. Dar caut. Caut să fiu copil, caut să am un zâmbet, o culoare în el, caut să râd, caut să fie totul mai ușor, caut să trăiesc o poveste, nu o viață, de ce viața trebuie să aibă reguli așa de strânse ca un costum deplorabil pe care ești forțat să îl porți la petrecerea de sfârșit de an dintr-o companie obscură care te ține pe loc.

Copilule din mine, dacă mă auzi, află că acum fug cu toată viteza și cu toată detașarea de care dispun după ce mi-am golit toate găurile din buzunare spre tine, spre cel care trebuia să crească într-un mod armonios, ferit de ploaie și pietrele de sus, despre care cred că aveau o precizie milimetrică. Era mult mai bine dacă eram un personaj Disney, dacă toată povestea mea era povestea pe care o echipă profesionistă de animatori o realizează la cerere pentru fiecare copil în parte care află cum să se bucure de ceea ce iubește cu adevărat pe lume.

Și noi, oameni mari, cu facturi, cu rețete, cu slăbiciuni pe care alții le exploatează fără milă și le transformă în puncte forte pentru ei, iubim cu adevărat să fim într-o poveste animată realizată cu personaje Disney, așa cum se poate vedea pe pagina paradisul personajelor, oameni care îți dai seama că iubesc ceea ce fac numai imaginându-ți ce zâmbete pun pe chipul micuților și ce experiențe unice și memorabile pun în scenă. Da, aș vrea să fiu copil, să nu fie nevoie să îmi aleg zilele în care pot să evadez din mine pentru a fi copil o clipă, ci să am de ales între personaje Disney care să îmi coloreze lumea înconjurătoare ca un zâmbet larg pe chipul unei zile obișnuite.

Mă întreb dacă nu cumva cu toții vrem să fim copii și dacă ne mai aducem aminte ce ne-am promis când eram mici. Poate am spus cuiva, poate aveam o scenă preferată, poate un personaj din desene animate, poate o culoare de care nu mai știm, poate așteptam fiecare zi ca pe o sărbătoare, poate fiecare zi era ca o petrecere animată în căpșorul nostru mic și neatins de care ne e dor și nu suntem în stare să facem din aceste cuvinte o frază care să transmită asta. Tu vrei să fii copil?

8 gânduri despre &8222;Vreau să fiu copil&8221;

  1. Ţi-am citit rândurile şi sunt suficient de convingătoare încât să te asigur că micuţul, copilaşul din tine, te-a auzit. E timid ca un strop de căldură-n noiembrie. Ţine-l aproape, dă-i timp şi lasă-l să se joace din când în când. Ascultă-l şi tu. Umbrela cuvintelor lui e deschisă pentru orice ploaie, te văd strecurându-te, apropie-te şi-ţi va zâmbi…
    Eu ţi-am zâmbit deja pentru tot ce ai scris.🙂

    Zâmbeşte şi tu !

    • dca tu crezi ca m-a auzit, daca tu ai auzit ca m-a auzit, atunci sigur m-a auzit. iti multumesc ca l-ai auzit pe copilas, MULT. Il tin aproape, il pastrez, ma bucur ca e cu mine cand am nevoie de el. eu ti am zambit pt zambetul tau si pt ca ma vezi zambind. APRECIEZ ENORM

  2. Eu sunt copil si asta, destul de des🙂 Adica printre facturi/ griji/ probleme si tot ce mai vine la pachet cu conditia de om mare, intercalez si momente de curiozitate/ joc/ bucurie/ creativitate/ spontaneitate/ inocenta, etc.
    Secretul meu sunt copiii cu care lucrez. Si oamenii mari, cu suflet de copil, ce i-am gasit si mi-au si ramas.
    In masura in care ma bucura sa mai intalnesc dincolo de riduri cate o sclipire de copil frumos in ochii cuiva, ma irita comportamentele acelea infantile – egoism, iresponsabilitate, egocentrism, etc, etc.

Lasă un răspuns

