DreamHack București 2014

Astăzi a început în București, la Polivalentă, cel mai mare eveniment de sport electronic din România și din estul Europei, care se va întinde pe durata a trei zile. Mulți profesioniști ai gamingului vin la București pentru acest mega eveniment care va fi LIVE pe Dolce Sport. Biletele s-au vândut mai ceva ca la meciul Steaua- Dinamo de diseară deoarece Messi al jocurilor electronice este prezent, Radu Sima, se numește el. În plus de asta, din ce am citit eu până acum, aceasta se anunță cea mai mare ediție de până acum. Andra Ciubotaru a prezentat în acest sens câteva informații care să facă lumină în acest scop, și care mie mi-au fost pe plac, adică am zis „Wow, ce lume nouă, ce oameni domnule”. Chiar sunt lucruri foarte bine documentate, lucruri care merită cu adevărat citite, că altfel nu m-aș fi trezit eu cu noaptea-n cap să vi le spun, dar evenimentul e deja On, ca să mă exprim așa, astfel că nu suporta amânare. 

Dintr-o populație globală de peste 7 miliarde de oameni, doar 2,8 miliarde folosesc Internetul. Dintre aceștia, peste 1,2 miliarde joacă jocuri video.
• Vânzările de jocuri video (peste 58 de miliarde de dolari, în 2013, fără a lua în calcul jocurile pe telefon sau tabletă) le-au depășit demult pe cele box-office din industria cinematografică (35,9 miliarde de dolari, anul trecut).
• Jucătorii profesioniști au echipe de club și echipe naționale. Sunt salariați. Au contracte de publicitate cu cele mai mari companii din lume. Participă la competiții cu premii în bani, mulți bani. Cei mai buni dintre ei devin milionari. Lumea îi aclamă și le urmărește fiecare mișcare.
• Anul trecut, oamenii au petrecut 2,4 miliarde de ore urmărind competiții de sport electronic. În 2014, numărul orelor va fi dublu.
• Un campionat de sport electronic din 2012 a depășit ca număr de unici nunta regală a lui Will și Kate și Jocurile Olimpice.
• Amazon a cumpărat cu 1 miliard de dolari platforma Twitch, dedicată exclusiv streaming-ului de jocuri video.
• ESPN a transmis în direct o competiție internațională de Dota 2, care le-a oferit echipelor participante premii de peste 10 milioane de dolari.
• New York Times a dedicat sportului electronic prima pagină a ediției de pe 31 august 2014.
• În alte țări, jocurile video sunt folosite în spitale, ca terapie pentru copiii bolnavi. Guvernele recunosc oficial sportul electronic drept un sport ca oricare altul și îi legitimează pe jucătorii profesioniști ca atleți. Universitățile au început să introducă specializări de sport electronic și oferă burse.
• În România, încă ne scăldăm în mentalități găunoase. Totuși, peste 3 milioane de români joacă jocuri video.
• În luna aprilie, peste 20.000 de oameni, plătitori de bilete, s-au călcat în picioare în Sala Polivalentă din București, la DreamHack București – cel mai mare eveniment de sport electronic din țară și unul dintre cele mai mari din lume. Alți 1,5 milioane au urmărit evenimentul pe Internet.
• Sportivii noștri sunt temuți și extrem de apreciați în lume. Exemplele sunt numeroase, însă vă dau doar trei. Radu Sima (17 ani) e numărul 1 mondial la jocul HearthStone. În presa internațională i se spune „the Romanian prodigy”. Armand Pittner (23 de ani) joacă Dota 2 pentru una dintre cele mai prestigioase echipe din lume. E vicecampion mondial. Ovidiu Pătrașcu (26 de ani) e triplu campion mondial și cvadruplu vicecampion mondial la jocul FIFA.
• La sfârșit de săptămână, organizăm DreamHack Masters Bucharest. Cei mai buni jucători din lume vor fi la Sala Polivalentă. Bucureștiul va deveni, preț de trei zile, capitala mondială a sportului elecronic.

Sursă imagine: tomanicolau.ro

8 gânduri despre &8222;DreamHack București 2014&8221;

  1. Good God, nici pe blog nu scap de DreamHack :)) Glumesc! AI reusit sa explici in acest articol ce n-a putut al meu sa-mi explice (pe intelesul meu de non-gaming girl-ish person), unul din organizatori fiind. Sper sa nu citeasca comm-ul :)) 😛

    • tareee, am zambit un picut, eu nu cred, dar andra cred ca a reusit, adica ea asta face si eu am scris ca mi se pare o lume fabulosa, devotata, sincera, chiar sincer de muncitoare. al tau e gamer profesionist sau ce?

      • Nu stiu ce inseamna profesionist in materie de gamer dar amator nu e sigur. And that`s what he`s paid for, organazing competitions for gamers. Daca ziceti voi ca`s muncitori, or fi. Medicina si gamingul se cam bat cap in cap cand vine vorba de munca si fabulos :)) Dar revenind la DreamHack, chiar au muncit saptamanile astea ca sa iasa evenimentul perfect. Poate o sa imi clatesc si eu ochii duminica, who knows, asa de weekend :))

Lasă un răspuns

