Românii de afară sunt marionete

Bună seara,

Am postat mai devreme o scrisoare a societății civile pentru Johannis. Apoi mi-am dat cu apă pe față. Am șters-o. Nu mi-a plăcut că se acuză între ei cei de la societatea civilă și activiștii în general pentru că mai întâi o parte dintre ei i-au făcut campania Monicăi Macovei, campanie coordonată de Alina Bogdan, cea care cu ceva timp în urmă se pișa pe el de vot, iar mai apoi a apărut susținerea asta manipulatoare pentru candidatul, se pare, drept(ei), care nu reușește să formuleze corect ce vrea cu noi, așa că primește, prin scrisoarea aia, o minge ridicată, pe un subiect important, gazele de șist, pe care populația l-a înțeles și nu l-a înțeles, dar pentru asta există ziarele și posturile Tv, asta dacă nu ne dau mereu pâine și circ.

De ce sunt românii de afară marionete?

Pentru că sunt folosiți într-o luptă care nu e a lor, nu mai e de când ei au abandonat-o, de când au renunțat la ea și la cei de aici, de când au ales să nu le mai pese, da, îmi asum ce spun, să nu le mai pese. Oricum nu cred că voturile acelea influențau. Chiar nu cred. Și nu vreau ca cei de afară să îmi hotărască mie soarta, prefer să nu mi-o hotărăsc eu, pentru că eu, repet, chiar dacă poate deranjează, nu merg la vot, nu am mers niciodată, nu voi merge și basta pentru că, în mare, votul nu aduce schimbarea, ci creează iluzii, oferă celor care cred în ea un acoperiș, un alibi, dar noi suntem prea înverșunați în lupta asta fără fond și fără temeiuri valide ca să avem timp să ne permitem timp să descifrăm asta, fiindcă ei fac știrile, nu ce credem noi, și nici asta nu s-a înțeles bine, din moment ce insistăm cu scrisori deschise ca o mingie la fileu pentru cel care este susținut de PDL-ul, pe care atât de repede l-am uitat, acolo chiar sunt toți cei care v-au supărat foarte tare anii întregi, sub umbrela falsă a acestui ACL. Să nu ziceți că am ceva cu PSD-ul că ați arăta ca și cum chiar nimic nimicuț n-ați priceput din articol.

De ce sunt marionete?

Pentru că ar trebui să vină în țară dacă vor să trăiască cu ce au ales, nu să aleagă , adică să dea cu piatra și apoi să-și vadă liniștiți de ale lor. Eu, Ratzone, mă declar împotriva acestor văicăreli ale celor de afară. Dacă voiau să fim egali sau părtași la asta, rămâneau aici să-și asume alegerile și condițiile de trai și taxele și impozitele, la care, apropo, vom bate cât de curând un record, firește, negativ. În treaba asta, unde e implicarea celor de afară, sau ei nu sunt la taxe, doar își doresc să le hotărască pentru noi?

P.S. Trebuie să citiți asta. Un blogger care are lumea la picioare, la propriu, își bate vizitatori care comentează la el ca să iasă de pe blog, iar ei nici măcar nu schimbă tonul, de teamă să nu-l supere de dumnezeul bloggingului, și se ascund acolo într-un colț, tac din gură, doar doar l-or îmbuna pe mogul ca să îi mai lase pe acel tărâm fermecat/de basm, care îi mai și minte cu nerușincare că nu datorită lor blogul său e așa, dar al cui, mă, al soarelui de crevedia, iar voi, postacilor care nu gândiți pe ce lume sunteți, și că fără voi, de fapt, n-ar fi lume, exact asta vă trebuie.

Seară bună

31 de gânduri despre &8222;Românii de afară sunt marionete&8221;

      • Ca cetatean roman am dreptul la vot. Votez pentru ca am trait Revolutia si nu vreau sa se repete ceea ce am trait inainte de Revolutie. Nu stiu catii ani ai, nu stiu daca ai trait anii dinaintea Revolutiei. Eu i-am trait si nu mai vreau sa se repete. Nu votez pentru tine, votez pentru mine. Si, da, vreau sa ma intorc.

      • daca va intoarceti, aveti dreptul sa ne hotarati soarta dimpreuna cu noi, chiar daca alegem sa votam sau nu. sunt de la revolutie de atunci, n am prins din ea. v-am inteles optiunea. sper din tot sufletul sa aveti dreptate

  1. Zi, bre, cine e dumnezeul bloggingului, ăla din p.s. ul tău?

    Cât privește faza cu votatul românilor de-afară… Într-un fel ai dreptate – ce-i fute grija pe ei cine conduce România?! – și în felu doi n-ai – pune-te în locul lor, au neamuri aici, părinți, frați, le pasă cum trăiesc ai lor…
    Ce ignoră însă dumnealor:
    – indifferent cine e la putere, familiile lor vor trăi tot ca până acum, în funcție de situația materială, job, stare de sănătate, ajutor financiar trimis de cei plecați ”afară” (urăsc sintagma asta!), așa că cel mai cuminte ar fi să se preocupe de ei înșiși, plecații, să le meargă bine dincolo, ca să-și poată susține rudele din țară.
    – la noi nu există dreapta si stânga în politică, există o mafie hiperbogată monocoloră care se ramifică în două, trei crăci ale aceluiași copac bătrân, vivace și peren cu rădăcinile înfipte ÎNAINTEA lui decembrie 89, care se vopsesc în culorile diverselor doctrine politice.
    – clasa politica e mereu aceeași, dovada e Caragiale care a rămas înspăimântător de actual.
    – înapoi, la comunismul de tip ceaușist nu ne mai putem întoarce, nu fiindcă se tine careva cu dinții de poalele democrației, ci fiindcă țara asta a intrat deja în niște angrenaje politico-economice suprastatale, așa că dacă o să vrea familia Ponta să se joace de-a Nicu și Leana, o să le radă una dupe ceafă coana UE și coana USA. Invers, dacă iese neamțu, n-o să devenim copilul Germaniei, fiindcă Germania nu ne înfiază, ne utilizează.

    Să n-aud povestea aia cu cei care au murit în decembrie ”mă obligă” să mă duc la vot. Dacă ăia au murit pentru libertate, apoi libertatea e fie să mă duc, fie să nu mă duc la vot.
    Ca să nu mai vorbim de ”spontaneitatea” revoluției…

  2. Românii din afară sunt adevărații ambasadori ai României. Ne reprezintă prin felul în care muncesc și se comportă. Sunt oglinda celor care au rămas în țară, indiferent că e vorba de Nadia Comăneci sau un fotbalist ce joacă la o echipă străină, de nepoata mea sau fiii vecinului meu. Ei trimit bani în țară, mai mulți decât aduc investitorii, și unii revin pentru a dezvolta o afacere, oferind concetățenilor săi locuri de muncă. Ei au avut curajul să aleagă o cale mai grea, dar mai sigură, pentru a-și clădi viitorul, în timp ce noi nu știm sau nu vrem nici măcar să ne alegem conducătorii.

    • ce ambasadori? daca ei sunt oglinda, atunci ne-am ars, stiu ca apar tot felul de plecati de 40 de ani pe afara cu realizarile lor care ne spun ca s , fireste, mandri sa aiba origini rom, dar indiferent „ce vand ei”, eu nu cumpar. si indiferent cum muncesc si cat o fac, acolo munca se plateste, asta e una din marile diferente. ai n-au avut niciun curaj, au ales sa plece pt ca e mai greu sa ramai aici

      • Bre, nu e OK ce spui. 🙂

        N-ai de unde sa stii care cale e mai grea sau mai usoara pentru fiecare. Si apoi, nu ai unde sa stii care e mai buna pentru cineva sau pentru tara lui doar in functie de „gradul de dificultate”. Romanii au calitatea bizara de a ajunge usor sa se vrea „scapati” din tara, dar cand e vorba efectiv de renuntat sunt la fel de putin viteji ca in majoritatea lucrurilor pe care le fac, iar daca ajung totusi sa plece, raman, da, Legati de ce se intampla Acasa. SI daca e sa ne referim la vot, romanii din afara, fara a fi neaparat genii sau experti in politica, vin cu experienta considerabila in plus. Printre altele, ei stiu deja (au trait-o pe pielea lor) ca nimeni n-o sa-ti bage nimic in traista si asta se reflecta in felul in care voteaza.

        Si, pana la urma, de ce nu-ti vezi Tu linistit de ale tale? De ce te freaca grija ca ii freaca pe ei? Cum vine asta? Deci nu e OK sa faci ceva ce crezi ca e bine si poate avea consecinte bune pentru cineva daca Nu ai tu niciun interes in asta? Ti se pare chiar atat de toxic ca te simti (nejustificat, cred eu) tratat cu un aer patronal de acesti oameni?

        Daca vrei si un argument rece ca nu e OK ce spui… romanii plecati in strainatate trimit in tara mai multi bani decat ne putem imagina, punct.

      • spun doar ca nu mai e lupta lor odata ce au plecat si ca au facut o mascarada sa acopere evenutualele gauri caci gauri exista la fiecare si era prea mult pt sintagma, a dracu ea, „statul de drept” de acoperit. ei stiu deja ca nu iti ajunge cat ai in traista aici, la noi, loc in care isi dau coate ca sa voteze, si ca acolo e mai mult in traista. mi se pare ca nu au nciun drept asupra sortii mele si da, cred ca se cred patroni. despre bani cred exact ce a scris renata. niciun sfant nu intra la stat ca altfel poate nu se mai introduce taxa pe constructii speciale. tu platesti taxa pe cosntructii speciale?

  3. Cătălin, românii plecați trimit în țară bani neimpozabili aici. Primitorii îi consumă la negru sau la gri. Din mișculația asta de bani, Statul nu câștigă aproape nimic. Pe bune, plecații susțin doar economia gri.
    Pe autorul postului poa’ să-l frece orice grijă, că e la el pe blog.
    Întrebarea e: de ce te freacă pe tine ce-l freacă pe el în legătură cu ce-i freacă pe plecați?
    Vezi?
    Asta e democrația: să ne frece pe unii ce-i freacă pe alții, fără să ne simțim ofiliți că pe alții îi freacă alte chestii decât ne freacă pe noi.

    • Se pare ca am reusit cumva sa nu-mi fac inteleasa abordarea. Interogatia cu frecatul era ironica (sau retorica, daca vreti), spre deosebire de cele care i-au urmat. Cred ca acel „ce te freaca pe tine” vine de regula de la cineva care isi ia propria persoana prea mult in serios.

      Banii, da, multi dintre ei nu trec pe la stat, dar ceea ce ma preocupa este ca ajung la romani – sunt parte din „lupta” de care vorbeste Radu.

  4. Ai uitat de TVA? Orice român care cumpără ceva cu banii primiți din străinătate, plătește statului între 9 și 24% în plus, sub formă de TVA. Să nu uităm că și țările vestice, cum ar fi Olanda, Finlanda, Norvegia etc. au avut emigranții lor (și nu puțini) cu ajutorul cărora au progresat social și economic. Majoritatea românilor care muncesc peste hotare sunt oameni harnici și cinstiți. Doar că ei nu sar în evidență precum cei puși pe nelegiuiri.

    • reactia asta e reala. da, tva-ul, nenorocitul. romanii care munecsc afara muncesc pt ca le e bine acolo pt ca aici nu vor pe 1000 de lei, si nu sar pt ca vor sa faca asta in continuare

  5. sa am posibilitatea de vota corect nu e milogeala, este und rept dat de constitutie. Sa mi-l cer este o legalitate. Sa lupt este alegerea mea.

    Da, o mare parte din romanii care ii cunosc vor sa se intoarca in tara si sa faca ceva! Cunosc care au si facut!!! pensiuni, firme mici, linii de productie, coactionari de firme de programare, etc. sunt multi care au reusit sa faca din rahat bici.

    Acestia nu sunt marionete, sunt oameni care au vazut ca se poate (si nu numai de aici, din Belgia, ci si din contactul cu turcii, marocanii, suedezii, germanii etc. – alte minoritati cu care avem contact).

    Eu platesc inca in Ro impozit, fac cumparaturi acolo, si trimit bani. Nu astea imi dau dreptul sa fac remarci pentru Romania, ci faptul ca inca am cetatenie.

    • ai votat in 2009? ca asta e intrebarea legitima
      stii cati au votat in 2009?
      ai idee daca s-a scris atunci macar un cuvant in presa despre asta?
      daca imi votezi viitoru, da, vino si stai aici, zi de zi, invata sa te descurci cu 300 sau 400 de lei, daca iti mai raman si aia, invata sa iti retezi orice placere
      ai idee daca vreunul a reusit cu banii proprii? sau de la ue?
      ideea mea e ca nu e lupta voastra, e, intr-adevar, dreptul vostru de a vota, dar lupta se da aici, unde oamenii nu au bani sa inceapa ceva, aici unde e taxa pe stalp sau pe constructii speciale, unde noi, muritorii de rand, imi asum ca expresia e un cliseu, nu pot plati nici actele de infiintare daramite investitia in sine
      asa ca lupta e a noastra. nu mai luptam demult sa traim, doar sa supravietuim, asa arata adevarul

Lasă un răspuns

