Studiu de teren

E bine să deschizi ochii când faci ceva pentru familia ta, e bine să cercetezi terenul, să afli cât te costă fiecare lucrare, să iei decizii bazate pe calcul și să pui de minimum zece ori în balanță o decizie, oricât de mică sau de mare ar fi ea, oricât de simplă ți s-ar părea, înainte de a o lua. Sau dacă crezi că eu nu am dreptate, citește mai departe, e o situație reală, e din România, de la mine și de la tine, și se întinde până în Spania.

Demult aveam un prieten bun, muncitor, strângător, priceput aproape în toate, chibzuit și, pe alocuri, zgârcit. Între timp el are cam 27 de ani și de cinci ani e în Spania. Aici, în România, reușise, prin forțe proprii, căci ai lui nu prea l-au crescut, nu prea l-au educat, deși avea educația muncii cinstite la bază, să își ridice o casă decentă, o locuință cu patru camere, mansardă, baie bucătărie, locuință la care am ajutat și eu la început, mă simt bine să spun asta, mă face om, și unde știu că a plătit foarte puțin, la acea vreme, pentru studiul geotehnic, studiu care nu are un preț fix, deoarece depinde mai mulți factori pe care îi voi enumera ceva mai încolo.

După ce casa a fost gata, el a plecat în Spania. Nu s-a mai întors până acum dar acum vine partea tristă a poveștii din seara asta. A crezut că face o mare afacere și a zis că e mai bine pentru el să se mute acolo, definitiv. Pentru asta a spus că nu poate să stea cu chirie mereu, ci e cazul să își facă și aici o casă. A spus că se mai pricepe el, că nu are nevoie de mulți oameni, că o va construi în timp, la fel ca și pe cealaltă. Pentru asta a trebuit să cumpere teren. A cumpărat. Alți bani, altă distracție. Apoi a venit vremea să realizeze studiul geotehnic al construcției. La acestă chestiune nu a mai fost ca în România, a fost altă mărie cu altă pălărie, adică pentru a putea plăti studiul geotehnic din Spania, dintr-o localitate din apropierea Valenciei, a fost necesar să vândă casa din România. A vândut-o, firește, ieftin pentru că trebuia s-o facă repede fiindcă banii se sfârșiseră și lucrarea propriu-zisă nici nu începuse bine. I-am căutat de curând o firmă de la noi care se ocupă, printre altele, cu realizarea de studii geotehnice pentru orice tip de construcție, am găsit că hidrogeotesting romania, e o firmă care realizează tipul de serviciu pe care i l-au făcut cei din Spania la un preț mult mai mic, preț la auzul căruia prietenul meu s-a enervat foarte tare, conștient deplin de eroarea pe care a făcut-o din prea mult entuziasm și fără să învețe câte ceva despre diferențele de preț, despre diferențele de zonă geografică, despre creșterea prețului în funcție de apropierea de râuri sau lacuri ori de înclinația terenului pe care se construiește.

Mi-a spus că a investit aproape tot ce a luat pe casa din România și încă nu a ridicat nimic acolo. Așa că sper să fi citit această postare și să nu faceți la fel, mai ales că v-am indicat și o resursă foarte utilă pentru când veți avea nevoie să obțineți autorizația de construcție pentru căminul vostru.

Lasă un răspuns

