Când eram mici eram mari

Se spune că în fiecare an acumulăm, creștem, începem să înțelegem care e rolul nostru, dacă avem unul, începem să vedem dacă suntem responsabili, încercăm să construim, se strică, o luăm de la capăt, a mai trecut un an, suntem de o responsabilitate mai mare, încercăm să ne potrivim în societate, să ne lipim între oameni, apar probleme, credem cu tărie că pot fi rezolvate cu o implicare pe măsură, rămânem fără timp, fugim, ieșim din locul acela repede, o luăm de la locul rămas, ne luptăm pentru că știam că trebuie să fie mai bine, ignorăm multe despre care evităm să vorbim, ne retragem într-o casă cu cei cu care împărțim viața, știam că trebuie să gândim mereu mai bine, știm că așa se traduce maturitatea, așteptăm anul viitor.

Când eram mici luam o minge și șutam în ea până spărgeam geamul. Ceilalți ne spuneau că nu e bine. Acum mă îndoiesc de asta. Fugeam la săniuș, deși nu aveam voie. Furam din dulciurile pentru Sărbătoarea de Moși, ne ascundeam cu ele, le îndesam în noi, ieșeam murdari din ascunzătoare și mințeam că o nonșalanță, uneori, adorabilă că nu noi am furat dulciurile. Dar astea erau, cu siguranță, cele mai bune decizii pe care le-am luat în viața noastră.

Cred că cel mai corect și mai progresiv raționam când eram mici, cred că atunci creierul nostru progresa, funcționa, exista. Cred că apoi raționăm cu teamă, raționăm din teamă, din constrângere, din meschinărie, din ipocrizie, din lașitate, din pripă, din indecizie. Aș da orice să mai sparg un geam sau să mai fur o prăjitură și să mă lupt cu urmările acelor fapte, aș da orice ca hotărârile mele să se lege de aceste fapte, aș da orice ca greșelile mele să fie de acest gen. Aș da…

Acum sar din pat, vreau să dorm, dar a devenit mult, sunt exact ca starea omului S care spunea că nu îi mai trebuie somn și că vrea totul acum. Vreau totul acum. Acum cred că îmi iese fum din creier. Nu mai gândesc. Când eram copii sunt sigur că gândeam corect și aveam controlul asupra mea. Instabil. Plouă.

Lasă un răspuns

