Te văd ca printr-o fotografie

Imaginea din mine a zâmbit astăzi. Doar ea. Doar ea a trecut testul creat de distanță. Doar ea poate să oprească prezentul. Acum stă frumos așezată pe birou și îmi arată pașii. Are pașii calculați la fel cum sunt calculate mișcările unei fotografii profesionale, sunt clari și preciși la fel ca ea, ordonați și originali, sunt ca o amintire vie din carne nouă, nu merg niciodată în spate, nu sunt o fotografie de amatori, sunt aranjați la costum și cravată, există cu un motiv.

Mai demult scriam că trăiesc ca într-o fotografie de grup, mă mișc ca și cum n-aș fi unul singur, poate sunt două persoane, sau poate imaginea din mine a fost realizată așa de bine încât umbrele au prins suflet, stare și culoare, sunt la brațele mele și zâmbesc. Poate umbrele formează o persoană specială. Poate sunt la un eveniment special din viață surprins exact de Cristi Neacșa, omul care trăiește prin fotografia sa și ea îl hrănește în fiecare zi cum mă hrănește pe mine imaginea spre mai departe. E real ce v-am spus despre acest om, am intrat la el să văd și e complet fabulos ce puteți găsi acolo, e măiestrie, e dedicație totală, aș vrea extraordinar de mult să am pe un colț de birou o amintire din munca lui, să se intersecteze, cumva, cu starea mea de acum, starea de amiază somnoroasă care și-a pus hainele de dormit dar, încă, mai ezită.

Știe că o privesc. deși mai mult mi-aș dori să privesc o imagine ca cea de mai sus, imagine pentru care a fost premiat și acum face parte dintr-un organism important al fotografilor profesioniști denumit FearlessPhotograpers, e cumva diferența dintre încercare și artă, dintre stare de nestare și sentiment pur, e diferența dintre căutare pe hartă și destinație precisă, e diferența dintre amatorism și profesionalism, chiar dacă încercările mele sunt în cuvinte și despre cuvinte iar ale lui sunt reușite prin fotografie și cu fotografie. Ce credeți despre arta acestui om? Chiar nu văd de ce ar utiliza vreodată vreun cuvânt. În schimb, eu am nevoie de cel puțin 1000 de cuvinte pentru un cadru.

Lasă un răspuns

