De ce scrii?

Bună seara. Voiam să vă spun de ce scriu eu un poem bun, ce caut să fac cu el, dacă îl găsesc eu sau dacă el mă găsește. Eu îmi doresc să-mi protejez poemele, dacă în jur totul se vânează vreau doar să le ascund acolo unde nu le va găsi nimeni. E foarte greu să scrii în continuare. E foarte greu să nu renunți la impulsuri. Acesta este climatul, oamenii își fac cazemate din propriile frici și le umplu cu speranță. Așa se trăiește în interiorul poemului.

Eu nu-mi doresc să-mi fie citite poemele, căci ar însemna să nu știu nici măcar eu, în condiția de creator unic și singular, ce înseamnă un poem, ce are în el și de ce are nevoie de această formă de bunătate, dacă vreți din partea creatorului, de forma asta de călătorie în timp, bizară, pe alocuri, dar indispensabilă pentru întregul poemului. Poemele se nasc singure și mor odată cu noi. Dacă asta nu se întâmplă este pentru că ceea ce numim poem, este un text pur și simplu, și nu e nimic rău în asta, atâta timp cât admitem asta ca pe o consecință variabilă, de care să ținem cont cu sfințenie, dar pe care să nu o putem controla în totalitate.

Eu îmi doresc să-mi fie trăite poemele, e singurul mod care arată, fără niciun dubiu, dacă textul este un poem sau rămâne o amintire. Poemele nu devin amintiri, ele trăiesc în fiecare clipă prezentul. De asta poemul trebuie trăit, nu citit, de asta poemul se naște singur, mai presus de orice dorință, impuls sau senzație. Poemul este mai departe de senzație, poate că pleacă din senzație dar, pe parcurs, se debarasează cu siguranță. De asta poemele sunt prezentul. De asta ele implică și cer toată suma de curaj pe care o avem, de asta mai mereu nu mai avem curaj, când nu mai avem curaj este o senzație, până la poem mai avem o viață, atât de lungă este distanță.

Poemele au nevoie să fie trăite, au nevoie să fie constant prezentul, altfel mor și iau cu ele partea din noi care le-a creat. Pentru asta merită să simți un poem

2 gânduri despre &8222;De ce scrii?&8221;

Lasă un răspuns

