Vîntu bate Statul fără replică

Sau poate fără drept la replică. Statul, după cum ne dovedește SOV cu inteligența unui om care a inventat și a brevetat toate formele de afaceri din România, care a trecut peste stat ca peste cadavre și care are decența să vorbească punctual despre lucruri importante, fără teama că instituțiile statului, de care practic râde cu dezinvoltura-i tipică, ar putea să se autosesizeze. Să citim un fragment din interviu: „Domnule, hai să ne înţelegem. Dacă statul român m­ar fi prins cu ce am făcut, făceam puşcărie pe viaţă. Habar n­are ce­am făcut şi pentru ce aș fi meritat să fac închisoare. A inventat nişte cauze în schimb şi cu aceste cauze m­-a arestat, nu cu ce am făcut cu adevărat. Eu nu reclam faptul că am făcut închisoare, meritam să fac închisoare. Oho, şi încă mulţumesc lui Dumnezeu că am scăpat ieftin. Şi nu numai eu. Enorm de mulţi oameni pe care îi vedeţi pe prima scenă de business, politică, administrativă a ţării ar merita, la fel cum recunosc eu, să
facă închisoare zeci de ani de­acum înainte. Dar un stat puternic înseamnă un stat care aplică legea. Nu DNA-­ul este de vină atunci când greşeşte, ci judecătorii obedienţi care nu semnalează greşelile DNA­ului. Ori de frică, ori că sunt ofiţeri acoperiţi, ori din nepricepere, cauţionează orice decizie a procurorilor de la DNA. Ei sunt răul în sistemul judiciar, nu procurorii.”

Bună seara. Ceva absolut fabulos s-a produs ieri la Adevărul Live. Fabulos. Vă rog să mă credeți. Sorin Ovidiu Vîntu, ieșit din pușcărie de două săptămâni, vorbește ca un om fără frică, fără modestie, spune adevărul într-un stil direct, concret, are reacții inteligente, e cerebral, ca un infractor veritabil ce este, unul dintre oamenii care poate preda cum să faci bani în România, unul care admite că nu am ajuns niciodată la capitalism și suntem încă la faza în care ne jucăm cu jucăria-n țărână pentru că suntem conduși de oamenii cu interes în a păstra anumite aparențe apropiate. Să mai luăm lumină de la vinovatul fără pedeapsă: Eu nu m-am mulţumit să deschid o consignaţie, am deschis 174. Simplu. Nu m-am mulţumit să aduc un portbagaj de Dacie, am adus câte 15-20 de camioane pe zi. Simplu. În 1989, prietene, aveam un apartament cu patru camere în Roman. Trei camere apucasem să le mobilez până în Revoluţie, a patra cameră n-o mobilasem. La sfârşitul anului 1990 aveam în camera nemobilată o sută de milioane de dolari cash. Am sărbătorit cu soţia mea de la vremea aceea bând o sticlă de şampanie şi făcând dragoste pe o sută de milioane de dolari cash.

Pentru această adresare directă, pentru faptul că i-a făcut pe ziariștii de la Adevărul proști, pentru modul în care a șters pe jos cu Statul român, subliniez asta, îl admir pentru asta cu sinceritate, îl admir că nu s-a folosit de politică așa cum au făcut și fac în continuare mulți indivizi dubioși, nenorociți și inumani. Acum vă spun bună seara, dar nu înainte de a vă aduce spre citire un alt pasaj fabulos din declarația lui SOV: Şi pe noi ne-a dezamăgit statul, dar nu ne-am gândit să-l furăm. Nu te-a dus capul, nu că nu te-ai gândit. Milioane de oameni care n-au furat nu i-a dus capul să fure, nu că n-au vrut.

Lasă un răspuns

