Texte publicitare pe suport 2.0

Bună ziua. M-am convins demult și am zis să vă spun și dumneavoastră faptul că cele mai bune texte scrise pe instrumentele social-media, ca parte a universului 2.0, sunt poveștile la care nu ai cum să-ți dai seama că sunt pentru o companie, pentru un brand, pentru o firmă, mai pe românește, pentru că atât de bune sunt încât chiar și atunci, la sfârșit, când realizezi că povestea a fost scrisă pentru compania respectivă, că, de fapt, este o reclamă sub formă de text, nu mai îți pasă, pentru că acest fapt e prea mic în comparație cu cât de mult îți place povestea, cu cât te regăsești în ea pentru că factorul emoționant este, a fost și va fi cel mai important factor în funcție de care se scrie un text publicitar. Și asta pentru că puterea de a-l accesa pe om devine mult mai mare când îi este accesată starea de emotivitate, stare care îl cuprinde pentru că el este scopul din spatele textului respectiv, iar autorul său îl cunoaște pe individ ca modalitate singulară de receptare și pe public, ca modalitate colectivă de receptare.

Vreau să spun că cele mai bune texte publicitare sunt atât de bine scrise de oameni care au detectat demult gustul publicului pentru texte de calitate care să fie citite pentru că e foarte greu să le ignori, pentru că utilizatorii de social-media le distribuie pentru că se cred absolut norocoși și pe deplin satisfăcuți că au citit un text de calitate, despre care au aflat că este plătit sau sponsorizat și aici nu mă refer la advertoriale pentru că acest tip de texte e primul nivel de a scrie, e o publicitate matematică absolut gratuită, nici oamenii care o scriu nu merg până la capăt în a susține produsul respectiv, pe lângă faptul că au de respectat cerințe care afectează creativitatea, libera exprimare, muzicalitatea și mesajul textului, mă refer la poveștile care mișcă oamenii, la textele de la o categorie specială și rară a A-listerilor, adică a bloggerilor respectați care creează cu adevărat impact în social media.

Timpul lor le este plătit, efortul lor este plătit, rezultatele muncii lor se văd în cifrele companiei respective, și asta pentru că factor implicat care are gândire și o folosește cumpătat a înțeles că libertatea și efortul creativ, în care menționez și efortul de a cunoaște publicul căruia i te adresezi și dorințele sale, credințele și interesele sale, au rezultate excelente dacă sunt realizate în deplină cunoștință de cauză, cu deplină responsabilitate, maturitate, înțelegere completă a scopului final prin care un produs ajunge mai aproape dacă are un mod de prezentare onorabil, captivant și incitant decât dacă este prezentat ca o descriere tehnică, slab documentată și care nu se mișcă deloc.

Adevăratele texte publicitare pentru mine sunt muzicale, poetice, libere, degajate, expresive, cu spațiu de interpretare, imperfecte, mobile, circulare, flexibile, câteodată imposibile, iraționale, incitante, seducătoare, provocatoare, captivante, de neuitat. Toate astea înseamnă noua formă de a scrie, noua forma de a crea legături între oameni și produs, între oameni și suportul mediatic uzitat, între oameni și oamenii de la capăt de drum. Nu îngrădiți creativitatea, ea este magică și creează, prin folosirea ei, magia.

8 gânduri despre &8222;Texte publicitare pe suport 2.0&8221;

  1. Mai e de luptat cu recenziile de produs, care nu-s totuna cu ideea de publicitate. Adevărat, fac parte din ea, dar eu mă refer, ca și tine, la acea latură creativă care poate așterne o poveste pe care să n-o uiți curând.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s