Ce înseamnă Crăciunul pentru tine

Bună dimineața. Uite că am ajuns și la asta. Nu am intenționat să mai scriu ceva, dar am stat până mai târziu decât m-aș fi așteptat, am aflat de cele patru persoane care au murit luni în acel teribil, vorba lui Radu Banciu, accident al unui elicopter SMURD de intervenție cu un echipaj de salvare, dar despre asta chiar nu mai vreau să scriu acum și aici, se scrie prea mult și în plus de asta îmi provoacă un surplus de emoție, asta pe lângă starea mea de afectivitate, cumva, copilărească, chiar dacă pare redundant, dar ceva mi-a adus aminte că vin sărbătorile, sărbătorile vin și vine Crăciunul și iar se propagă ideea aberantă că doar acum trebuie să fim mai buni. Păi ori suntem buni ori nu mai suntem?!

Dacă toți spun asta, e cazul să întreb și eu ce înseamnă Crăciunul pentru tine pentru că știu că vei răspunde, tu, cel care treci pe aici, poate din greșeală, poate din obișnuință, cu plăcere sau fără așteptări, dar o faci pentru că știi că eu îți mulțumesc de fiecare dată cu același glas modest.

De ce mai e nevoie de o întrebare Ce faci de Crăciun?

Pentru că mi se pare că nu mai știm ce înseamnă. Îl așteptăm pentru petrecerea de Crăciun, pentru a mânca fără cap, pentru a bea fără cap, pentru a ieși în cluburi care, firește, au pregătite mega petreceri cu animatoare, băuturi scumpe, unice și elegante, în aparență. Cred că vreau să spun că aștept de la dumneavoastră să îmi spuneți doar lucruri care au legătură cu spiritul și cu mintea, cu familia și cu respectarea acestei instituții sacre, cu rol central, cred eu, în desfășurarea firească a zilei de Crăciun. Cu bine

8 gânduri despre &8222;Ce înseamnă Crăciunul pentru tine&8221;

  1. pentru mine crăciunul este o sărbătoare a familiei, prilej de a fi împreună cu cei dragi, de a asculta colinde şi de a ne bucura pur şi simplu de familia noastră. noaptea de ajun este specială pentru noi deoarece o petrecem împreună, până spre dimineaţă, ascultând colinde şi aşteptând… darul. steaua. 🙂
    urmează apoi drumurile la părinţii soţului meu, din zilele care vin, ore lungi de citit şi de văzut filme. acasă.
    crăciunul în mintea mea are o grămadă de tradiţii pe care le respect şi mi-s dragi, învăţate încă din copilărie şi chiar asta înseamnă: o întoarcere la sâmburele acela de copil care doarme în sufletul meu.

    şi da, de crăciun nu intru pe blog sau facebook.

  2. Pentru mine, Crăciunul, plus zilele ulterioare care dau fix în Anul Nou, și se face de-o microvacanță la bugetari, înseamnă aproape două săptămâni în care, orice dialog ai isca, fie el și cu furnizorul, cu avocatul sau cu contabila firmei, primești un singur răspuns: VORBIM DUPĂ SĂRBĂTORI.
    Ca și cum sărbătorile ar fi un hiatus total și, după, lumea ar lua-o de la origini, fâl-fâl Icar, Manole cu meșterii aruncă mortar proaspăt peste țâțișoarele soției, continentele își resetează deriva, Crăciunul e ciorna începutului de lume, de dinaintea începutului ei.
    Exact la fel se întâmplă și de Paște, și de 23 August.
    Lumea înțepenește pe modelul SF – timp în buclă- și revine la viață din cauză de serviciu, ăia care au, ăia care n-au rămân în spiritul Crăciunelui, Paștelui și al oricărui alt pretext creștin care dă dezlegare la pește si la chiul.
    Crăciunul e când mergem la mama, la prânz. Mama pune fața de masă de Crăciun. Pune ornamente crăciunești prin toată casa și eu mă uit cu uimire la patul bunicii, care a plecat la 102 ani dincolo, de Crăciun, și tot nu pot înțelege de ce a plecat tocmai atunci când primarii ordonau ”Să se facă lumină!” în toate locurile pe unde au atârnat primăriile beculețe.

  3. ”PENTRU MINE inseamna reducerea distanței dintre mine si ai mei ” – sper că e vorba doar de distanța fizică, altfel e vorba tot despre stereotipul amintirii de a fi buni doar de sărbători 🙂

    Pentru mine, Crăciunul înseamnă tot ce s-a mai scris și simțit. De la purificare (cu risc de fals spiritual) până la greața refulată față de ipocriziile cunoscute.
    Când o să am de scris ceva nou, mă voi exprima ca atare, deocamdată sunt repetitiv. 🙂

Lasă un răspuns

