Nu duce copilul la fast-food

Bună seara. Scriu acum despre un subiect delicat, esențial, tratat cu lipsă de respect și de interes, ucis din fașă în presă, a funcționat doar pe rețelele sociale, PR-ul de la KFC a răspuns așa cum o face un PR în cazul despre care vă spun, deși acesta este un fenomen general, un fenomen la care este regretabil că ne expunem copii, asta ca să găsim un unghi de vedere sensibil, alarmant, care lasă urme letale în percepția lor despre societate și modul ei a se hrăni la foc automat.

Nu duce copilul la fast-food este îndemnul meu pe care îl scriu în seara asta. Nu te duce nici tu la fast-food pentru că ești capabil să gătești pentru tine, ești capabil să distingi ceea ce mănânci și, deși pare criză, reușești cumva, române, să umpli în fiecare minut orice KFC sau orice Mc, lași, în medie, 30 de lei la fiecare masă, dar asta nu contează. Contează că te expui, îți expui copilul, îl educi prost, îl înveți să nu fie sănătos, îl crești în mediul ăla, devine dependent și își va expune și el la rândul său. Știu că toți știm asta dar nu facem absolut nimic. Mergem la fast-food zilnic pentru că acolo e ceva special, dar nu e, este scump, este un mod de a face bani și nu de a hrăni oameni, este un om de a acapara cât mai multă lume și de a mușamaliza când este cazul orice situație oribilă care se produce acolo.

Nu duce copilul la fast-food. Noi nu știm absolut nimic despre modul de preparare, despre modul de transport și cel de distribuție al alimentelor, despre vechimea alimentelor, despre proveniența lor, despre durata lor de viața, despre ceea ce conțin sau despre condițiile în care au fost păstrate după o anumită perioadă. Singurele lucruri certe pe care le putem afirma sunt următoarele: noi, ca generație, nu știm deloc să gătim, detestăm asta cu putere, credem că asta ne înjosește, ne face să devenim oameni normali, din mulțime, și toți ne credem cu un grad mai sus, dar este vorba de cultură și mediu. Este nevoie ca cineva să ne învețe cum să avem grijă de noi.

Nu duce copilul la fast-food. Acum o să vă pun aici ceea ce i s-a întâmplat domnului Dan Samoilă ca să înțelegeți de unde acest demers al meu din seara asta. În dreapta va fi fotografia postată de acest domn care reflectă exact ceea ce se întâmplă la fast-food. Învață să gătești pentru tine orice, e un lucru care te va ajuta cu adevărat. Încearcă.

Dan Samoilă: „Bună ziua, deși mănânc foarte rar produse fast food, am intrat totuși ieri la restaurantul KFC din Piața Romană.
Am comandat 2 bucati de pui, o salata de varza si un meniu Twister.
Toate bune si frumoase pana am ajuns la a doua bucata de pui (prima a fost ok). Cum am muscat din ea, m-a izbit un puternic miros de hoit, iar aspectul din interior, după cum se vede și în imagine, era mai mult decât sugestiv.
Am si filmat, dar se pare ca nu am putut uploada acel filmulet pe aceasta pagina.
Mi s-a spus ca nu am voie sa filmez si m-am conformat.
Dar dupa ce am oprit camera, desi Dl. Adi a fost izbit realmente de mirosul puternic emanat de puiul KFC, m-a întrebat dacă cealaltă bucată de pui a fost bună. Cand i-am confirmat, a spus: – Vedeti înseamna ca sunt bune, nu are cum sa fie stricata!
Prin extrapolare, afirmația acestui „savant” de la KFC, înseamnă că o bucată de carne bună, dar prăjită în aceeași tigaie cu una stricată, o va transforma pe aceasta din urmă într-una bună 
Sau cine stie, insinua ca am venit cu copanul de pui stricat de acasa.
Mă rog, l-am intrebat unde trebuie sa reclam, sau cu ce superior de-al lui sa discutam aceasta problema si mi-a spus ca el este seful si ca pot sa reclam unde vreau eu, treaba mea. Noroc ca am văzut numarul de telefon afișat pe perete.
Am sunat la Politia Sanitar Veterinara, pe nr. verde. 
Mi-a răspuns un domn și mi-a spus că pot veni la ei să depun o reclamație.
În clipa În care i-am spus că aduc și bucata de pui stricată, mi-a zis că se rezolva mai simplu și mi-a „înregistrat” reclamația telefonic, împreuna cu datele mele de contact. Probabil prietenia dintre KFC si autoritățile competente este deja o istorie veche și nu se iau în seama mizilicurile de acest gen.
Sunt foarte curios cum se va solutiona aceasta situatie.
Pana atunci le doresc clienților KFC, pofta buna în continuare!”

17 gânduri despre &8222;Nu duce copilul la fast-food&8221;

  1. Bun demers!
    Din fericire pentru mine, eu cred că am intrat în KFC de maxim 5 ori în viața mea.
    Pe de altă parte trebuie să recunosc că vizitez alte fast-food-uri când și când, selectate de-a lungul anilor.
    Vinovat, așadar, dar mă „tratez”!🙂

  2. MA bucur ca si tu esti impotriva mancarii de la restaurantele fast food. Am mancat de doua ori la Mc si mi-a fost rau de fiecare data. Inainte sa devin vegetariana imi preparam acasa mancare fast food daca vroiam sa mananc prostii de acest fel, e cel mai okay si nu e greu de facut.

  3. De la KFC nu am mancat niciodata ….nici macar salatele lor sau mai stiu eu ce ….Am luat cateodata ceva fast-food, dar de unde cunosteam persoanele si imi faceau discret din cap un „da” sau „nu” pentru acea data. Adevarat, mai rar in ultima vreme, extrem de rar si mai mult pizza.

    In rest, am invatat sa fac falafel si shaworma acasa, cu toate ingredientele pregatite de mine, pizza si hanburgeri tot de casa, cu carne tocata de mine ….Asadar se poate.

    Cat despre intamplarea domnului, cred ca trebuia sa faca reclamatie la protectia consumatorului – abia asteapta aceia sa mai faca o razie neanuntata, mai ales acuma inainte de sarbatori ca sa dea amenzi usturatoare – trebie sa isi faca planul pe sfarsitul de an🙂

    • da, da, da, incurajez orice forma de a gati responsabil, in casa ta, in familia ta, asa cum te duce capul, dar cu siguranta, va avea un alt gust care nu poate fi confundat sau comparat

  4. Da. Nu duce copilul la fast food. Nu-i lua tabletă într-a doua și BMW într-a unșpea. Fă-i o salată de roșii cu busuioc și ulei de măsline, Rahat! Când a împlinit 8 ani, pune-l să citească ”Aventurile lui Tom Sawyer” și, dacă le poate citi și gusta, organizează-i ziua de naștere la fast food-ul cu salon-tramvai, Merită! Merită să se bucure de-un prânz de plastic, dacă a terminat cartea aia, la 8 ani.
    Sunt acrită de ce nu trebuie să le dea adulții copiilor lor! Toată lumea știe ce NU trebuie să le dea, Prea puțină lume știe ce să le dea, ca să nu-i aibă terminați, în bătătură,la 20 de ani.

Lasă un răspuns

