Cine ajută școala

Bună seara. Nu-mi găsesc exact cuvintele de început când vine vorba de școala românească, când vine vorba de declinul în care o văd eu, de lipsa de identitate sau de viziune a programelor sub care s-a pus mereu fenomenul de reformă, artistic ambalat în ultimii ani în sistemul nostru de învățământ și la fel de eliptic de orice substanță. Pentru că faptele clare pun metaforele la podea, aleg să spun că școala de la noi nu este sub nicio formă competitivă, calitativă și din păcate nu-și propune mai mult.

Dar eu vreau să o ajut. Ce pot să fac eu pentru ea? Eu pot să scriu despre cum poate primi școala românească bani, despre cum pot elevii beneficia de banii pe care îi primește școala pentru că eu sunt încrezător în faptul că cea mai bună investiție a unei școli este în elevii săi și voi continua să cred în ideea asta. Eu pot să cred că firmele și organizațiile care au oameni bucuroși de sistemul nostru de învățământ și care cred cu putere în evoluția lui prin ajutorul lor vor preda hârtie, pet-uri și doze de aluminiu în numele școlilor și liceelor de pe raza orașului sau sectorului pe care se află pentru ca instituțiile de învățământ respective vor primi bani, câte 200 de lei pentru fiecare 2 tone de hârtie predată, iar elevii și profesorii diplome de participare. Rezultatele pe care le veți putea observa în imaginea alăturată reprezintă esența acestei campanii atât de necesare și de utile în acest moment.

Eu am de gând să promovez această rugăminte în toate mediile sociale posibile, am de gând să vorbesc cu oamenii care cred și simt că școala are nevoie REALĂ de ajutor, de bani, de investiții pentru că ea este, deși nu admitem cu lejeritate acest fapt, investiția fiecăruia în viitor. Mai mult decât atât voi pune un banner către acest program pe blogul meu pentru că simt că asta face parte din simțul civic, ușor deteriorat în ultimii ani și cu o percepție slabă în mediul publicului generalist din statul nostru.

Pentru orice firmă, corporație sau companie care alege să susțină școala românească prin donații de genul celor de mai sus, trebuie să manifestăm respect. Eu manifest respect pentru cine ajută școala românească, instituție slăbită, într-un con de umbră, cu adevărat slab finanțată de la bugetul de stat care, de cele mai multe ori, trebuie să se descurce pe cont propriu. De fiecare dată când predă hârtie sau doze de aluminiu ori pet-uri, o companie trebuie să menționeze numele unei școli sau a unui liceu care va primi banii respectivi. Și sper să primească.

Acest program are și nume pe măsură, nu știu cine s-a gândit la numele „Şcoala pentru o Românie Verde”, dar știu că este foarte sugestiv, cu forță, cu personalitate, cu minte și inimă ales. Reprezintă o campanie de promovare susținută de S.C. ECOPIM RECYCLING S.A. Este un program ecologic desfășurat pe întreg teritoriul țării, care a reușit să colecteze în ultimii doi ani peste 350 de tone de hârtie. Wow. Absolut impresionant.

Dacă nu o să citească o companie aici, nu-i nimic, poate va citi acolo unde sper că articolul va fi distribuit pentru că asta înseamnă implicarea totală într-o campanie care ți se pare decentă, deosebită și de durată. Și dacă e să nu mă creadă pe cuvânt sau să verifice informația și să meargă direct la sursă, așa cum ni se spune tot la școală, pot merge direct pe pagina Zibo.ro, unde pot vedea cum se pune toată treaba asta în mișcare, cum se face ca totul să fie în favoarea sistemului de învățământ de la noi, parcă, de prea multe ori, ignorat și îngropat în proceduri de lucru și în programe de dezvoltare. Acum treaba se întâmplă, iar dacă și la voi se leagă ceva în minte când citiți asta, atunci dați degrabă de veste mai departe cu un click magic în mediile voastre sociale și lăsați-mi și mie o reacție ca să știu dacă am scris cu inima și cu sufletul sau doar am scris. Mulțumesc. Noapte bună.

3 gânduri despre &8222;Cine ajută școala&8221;

Lasă un răspuns

