Cine a ucis Revelionul 2014

Bună seara. Astăzi m-am uitat la cum se organiza revelionul altădată și m-a prins acolo, mi-am dat seama că lucrurile nu mai au nimic de-a face cu bucuria spiritului, cu bucuria interioară, cu spiritul și cu spectacolul pentru cei care văd o bucurie. Văd că tot ce înseamnă Revelion înseamnă doar marketing, doar cântări fără nicio noimă, doar muzică de pe calculator, doar X vedetă de carton care nu mai transmite domnule, asta e marea problemă de astăzi, nu se mai implică, așteaptă doar să treacă cântarea să ia banul gros, să ne mintă că ne-au dat revelion 2014 pe pâine când de fapt a fost marketing cu toată mâna.

Dar nu-i nimic. Noi o să-i vrem și la anul pentru că, de fapt, nu știm să ne folosim de telecomandă, iar ei se folosesc de asta. Nu-i nimic, va mai trece un an și la anul va fi doar marketing ambalat la foc continuu cu ambele mâini așa cum îi stă bine eternului schimbător român în zadar, care nu se întreabă ce e cu Loredana care îi va cânta sau ce naiba va face de acest revelion și va merge, firește, să deschidă gura să asculte ascuțit glasul inconfundabil al soției unui director MediaPro. Ups. DA, firește că de asta o veți vedea acolo, de Andra ați făcut și voi calculele deja.

Eu cred că lăcomia a ucis Revelionul. Eu cred că începe să sune a bucurie doar pe facebook, a petrece doar ca să vadă ceilalți că avem banul gros pe buzunar, a divertisment vopsit într-un trucaj mediatic și a marketing spălat în culoarea milioanelor de euro. Mândri că suntem români. Seară bună.

10 gânduri despre &8222;Cine a ucis Revelionul 2014&8221;

  1. Întâmplător am prins acei ani de altădată… şi noi, tinerii de atunci, spuneam că ne-am săturat de aceleaşi chipuri şi aceleşi voci de pe micul ecran. Spre deosebire de voi, tinerii de acum, nu prea aveam alternative. Aşa că ne adunam în „gaşcă” şi fie plecam la o cabană şi sărbătoream pe pârtie, fie chefuiam acasă la unul dintre noi care avea vecinii mai înţelegători. Şi doamne ce chefuri faine ieşeau. Singura nostalgie pe care o am de atunci este tinereţea. Crede-mă că prefer ceea ce se întâmplă acum, cu toate greşelile… decât griul acelor ani.
    Toate cele bune din Maramu’!

    • noi suntem rătăciți. încerc să ies din asta cât mai este timp, să apreciez în sărăcia mea ce am acum, cu cine am. alternativele de acum mie nu-mi plac deloc sunt la fel ca drogurile. așa zic eu
      salutări din dâmbovița

  2. Ratzone, pe vremea aia de care vorbește Lia, noi, studenți fiind, învățam la științe politice despre nu-știu-ce… LIBER CONSIMȚITĂ. Îmi sună cuvintele astea două prin minte legate de ceva din marxism-leninism, pe care trebuia, în puii noștri, să-l învățăm pe dinafară, că altfel nu treceam anul. Și nu ajungeam intelectuali. Și nu dădeam cu tifla muncitorilor, care câștigau patru mii pe lună, când noi, ditai stagiarii, ditai viitor luminat al nației, câștigam 2050 p lună. Dar nu în orașul natal, ci în provans. Care provans era la o aruncătură de șapte stații de tren. Care tren era descălzit iarna și încălzit vara, totul natural. Care tren te prelua din Gara de Nord la șase dimineața și te aducea îndărăt la șapte seara. Dacă n-avea întârziere. Dacă avea, te aducea mai târziu, Bine, tu, în timpul ăsta erai un intelctual de 2050 pe lună, care-l scuipai în chelie pe salahorii cu 4000.
    Ne egalizam de Revelion, indiferent de salariu, urmăream același program. Stela, Arșinel și alți actori de scenete (CARAGIU murise la cutremur și ne mulțumeam cu ăștia doi, vivaci și pereni care acum fac reclamă pe Brânci la Catena). Beleam fasolea în micul ecran TVR1 și mâncam sarmale, ăia care se învârteau de-un pachet de carne congelată, mâncau sarmale cu carne, ăia care nu, mâncau sarmale cu salam,
    Ratzone, nimeni n-a ucis Revelionul 2014-15!
    Ai televizor? Ai telecomandă? Du-te pe ce canal vrei și nu te uita la ucigașii de Revelion.
    Dă pe CNN. Dă pe HBO. Închide televizorul și stai pe net. Stai sub plapumă și mănâncă iaurt, bucurându-te că EȘTI LIBER să nu te uiți la televizor. Scrie la cartea ta, în primele secunde ale noului an, dacă ești superstițios, să te prindă anul nou făcând ce-ți place.

    La dracu! Am frecat zeci de zile bancheta trenului de navetă cu mâneca paltonului, ca să am pe ce sta. Și tu vii acum, după 27 de ani să-mi spui că alde Loredana și Andra ne ucid Revelionul! Care e și el un biet cuvânt. E momentul din miezul unei nopți de iarnă unde schimbă și Anul prefixul, ca noi toți, la un moment dat.

    • daaa, pe aia cu cartea chiar o fac
      offffffffffffffffffffffffff, offfffff pt tren si morții lui de sistem
      stiu ca știți ce am vrut să spun așa că aceste personaje sunt stela și arșinel numai că-s mai multe și nu mai dispar deloc

  3. revelionul nu este şi nu înseamnă nimic. ca şi de crăciun ori de alte sărbători, oricare altele, totul este dat de oameni, de cei cu care te însoţeşti. dar, cum spun şi antevorbitoarele mele, nu am deloc nostalgia vremurilor terne şi lipsite de culoare de altă dată. nu am nici exaltarea vremurilor de-acum, staniol ieftin vândut scump.
    pentru mine revelionul de acum este o trecere… încă una. o grabă a anilor mei… sărbătoarea mare s-a dus, acum este doar praf de amintiri învelit în năframa sufletului şi este crăciunul. mereu va fi aşa… probabil că mâine noapte voi petrece recitind dostoievski. de o vreme mă tot trage mâneca să-l regăsesc… mi-e dor.

    • mare adevar complet si total
      sentimentul de dor e un urias, e un monstru bun si calm al fiintei noastre, merita cinstit, oricum din ce mi-au spus instrumentele media, crăciunul a fost petrecut in fast food si in sala de d=cinema vazand hobitul, doamne mare e romanul

      • Uneori ai sclipiri de geniu, Ratzone! Brenciu e un artific. Corect! Vezi tu cu ce rimează… Hm, poate ți-e greu, că tu ești cu versul alb. Îți dau un hint: cu nimic, cu limbric și cu clitoris.🙂

        Ce-ți doresc eu ție: 2015, în primele lui secunde, să te prindă scriind. Ceva, orice, că Muza nu trece decât pe la ăia pe care-i vede scriind, și nu pe la ăia care o așteaptă întâi, ca pe moș crăcinu, și-abia pe urmă se așează în fața colii…
        Ceea ce, de ce să te mint, îmi doresc și mie!

      • imi asum partea cu brenciu, stiu ca e prieten cu fiecare director de trust, cafele si altele, n-o mai lungim, că nu are rost, normal că vă doresc să scrieți pentru că în orice comentariu văd o prozatoare cu viziune, ceea ce, lipsește pe aici, unde subiectele se fumează.
        mai bine muncesc decat sa le astept, pe ele , pe sclipiri
        in primele sec ale lui 2015 sunt acasa cu ai mei. asta inseamna MULT!

Lasă un răspuns

