Cei mai proști oameni

Bună ziua. Scrii pe blog atunci când ai un mesaj foarte important de transmis. Dacă e să se simtă cineva jignit, poate fi doar pentru faptul că eu mă refer la un moment când suntem cei mai proști, nu la situația noastră generală. Suntem cei mai proști oameni atunci când spunem că ne plictisim, că nu avem ce face, că avem de stat o zi în casă și ne uităm ca proști pe pereți, butonăm pe canale greșite ale televizorului, purtăm conversații lungi la telefon despre subiecte care nu contează, ne întrebăm ce mai facem de zece ori în cinci minute la telefon, vorbim mult, prost și fără rost despre alții, oferim sfaturi când nu avem acest pentru că nu l-am câștigat niciodată și asta pentru că noi suntem mult mai jalnici și patetici decât situația pentru care oferim sfaturi. Dar noi ne plictisim în casă pentru că suntem înguști la minte, pentru că vedem doar casă, muncă, conversații inutile dublate de vicii.

Cei mai proști oameni suntem pentru că de prea puține ori acceptăm că suntem inculți, că am dat încă o zi pe apa sâmbetei și n-am învățat nici măcar un singur lucru despre noi, despre societate, despre sport, despre filme, despre muzică, despre bani, despre organismul nostru, despre de ce ne place ceea ce ne place, despre artă, despre cultură, despre gătit simplu și rapid. Noi nu ne dorim mai mult, suntem comozi, nu căutăm, nu ne dorim să aflăm sau să aflăm mai mult pentru că handicapata de vorbă românească cum că ce nu știi nu te omoară a intrat cu totul în noi și plusăm prostește și cu lipsa ucigătoare de interes: da ce mă interesează pe mine, dar de ce ar trebui să știu eu, dar ce-mi pasă mie și celelalte fraze de o idioțenie crasă.

Tu, omule, în situația asta ești prost, ești slab, ești cea mai ușoară pradă, ești dușmanul tău cu vârf și îndesat. Ai atâtea lucruri despre care poți afla tot ce vrei doar cu un simplu click și tu îmi spui că nu ai ce face, că ești plictisit, că nu te interesează nimic. Evident că înțeleg să nu-ți placă fotbalul, handbalul, tenisul, muzica, moda, filmul, poezia, afacerile dar poate îți plac mașinile sau motoarele și poate vrei să aduci ceva nou în discuțiile pe care le ai cu prietenii tăi, în mediul virtual sau în fața scării de bloc, la coadă la dristor la șhaorma, sau la casa de bilete de la stadion.

Sunt atâtea lucruri pe care nu ne dorim să le aflăm, suntem așa de răi cu noi, așa de răi cu situația noastră, ne place să ne lamentăm că nu știm, iubim să o facem, iubim să facem o prostie, să fim mici, neînsemnați, să nu fim luați în calcul, iubim să ne fie greu, iubim să avem o meserie de doi lei care să ne distrugă în câțiva ani. Nu trebuie să fim proști doar pentru că este drumul cel mai ușor de urmat. Dumneavoastră ce credeți?

24 de gânduri despre &8222;Cei mai proști oameni&8221;

  1. Citez un personaj din „Cronică de familie”, volumul 2, Petre Dumitriu, personaj care se numeşte Serban Romano şi care are exact aceeaşi filozofie de viaţă ca cea expusă de tine în acest articol: ” Am arta de a şti să-mi umplu zilele şi pe aceea de a-mi umple viaţa cu lucruri plăcute.”
    Eu i-am urmat exemplul şi, de aceea, nu pot decât să-ţi dau dreptate în ceea ce spui!

    • iti multumesc frumos pentru citat. releva un grad de constientizare a ceea ce traim astazi. si mai important decat asta ce poate fi?!
      eu am spus-o simplu si direct. m-am f[cut ;i pe mine prost pt cand mi-ar trece asa ceva prin cap, dar nu vad sa mai fie cazul pt ca eu am tot ce am scris aici in minte

  2. Nimeni nu poate fi învinovățit de prostie, așa ne naștem. În schimb minciuna e învățată din obișnuința de a ocoli adevărul. Îți propun să lasi proștii în pace și să te ocupi de mincinoși. Un an nou cu bine.

  3. Reblogged this on Morning Coffee. and commented:
    Sunt convinsă că mulți dintre voi ați citit acest articol, dar eu cred că ar trebui dat mai departe. Cât mai departe. Poate aud și cei care nu urechi să audă.

      • Era o vorba: nu grâu fără neghină… zic şi eu, dintre proşti, s-or ridica şi nişte deştepți. Sincer, sper. Pentru că nu vreau să-i bag în cap copilului că trebuie să învețe ca să plece de aici…
        În fine, timpul ne va arăta ce s-a ales de noi…

      • bine, hai să sperăm, că tot e dimineața asta frumoasă.
        da, ar fi bine să nu fie nevoie să-i spui să plece de aici pentru că în cea mai mare parte suntem inculți

  4. Oamenii pe care i-ai descris aici nu ii intereseaza ce crezi tu, eu sau oricare filosof/artist/blogger chiar daca avem dreptate cand incercam sa ii ajutam/criticam/ sau sa le aratam ca nu e bine cand ei spun ca se plictisesc si rutina lor e de cacat si sunt 1000 de lucruri de facut pe lumea asta si ei tot nu au ce face si pierd vremea aiurea. si nu, nu e vorba de romani sau Romania, pentru ca am intalnit si oameni exceptionali cu preocupari frumoase si interesante. E vorba de multi dintre noi, dar nu de noi toti. ar trebui sa iasa un om important pe un post local sa citeasca un astfel de discurs ca sa aiba efect la populatie. Si pe mine ma intriga multe aspecte la oameni, dar am incetat sa mai scriu despre ele pentru ca am obosit si nu prea se schimba mare lucru. Maine cand pleci la munca si vezi ca e plin in metrou si totusi romanii te mai imping oleaca sa intre iti vei da seama 🙂

    • da, ai dat cel mai bun exemplu din lumea asta, mereu l-am vazut si ce crezi tu despre subiectul asta mi se pare chiar una din putinele variante care poate ca ar trebui incercata.
      multumesc pentru comentariu

Lasă un răspuns

