Când ești terminat

Când ești terminat, nu te mai poți ridica, ești legumă, ești pierdut pe vecie, mestecat într-o mașină uriașă de tocat carne. Mă uit de trei ore întregi la postarea asta și ea e tot goală. Pe scurt: am rămas fără soluții. Va trebui să renunț la absolut tot de acum încolo și tot nu cred că o scot la capăt. Va trebui să renunț și la carte. O voi face, le voi cere scuze oamenilor care au scris pe copertă și mergem mai departe. Mă rog, asta cu mergem mai departe e o figură de stil la nivel de amatori, dacă îmi este permisă o astfel de alăturare de termeni. Nu mergem mai departe, ceva se duce dracu de tot, se rupe, ceva dispare din noi în fiecare situație când nu mai avem soluții.

Poate să vină și Dumnezeu pe pământ că până nu ai soluția de a merge mai departe, nu te ridici. Dacă, doamne ferește, soluția ta este legată direct de bani, ai cam dat-o în bară într-un stil de mare artist, căci, se pare, orice se poate pe lumea asta, numai să găsești un loc de muncă sau să găsești ce să muncești pe o sumă de tot rahatul nu se poate, nu se poate și basta. Acest nefast nu se poate este ca un cui bătut în perete pe care nu-l poți trage de acolo cu mâna goala dar numai la el te gândești, nu poți mânca, nu poți fuma, nu poți bea apă, gândul tău e acolo, înfipt, un cui în perete care te privește ca un șef scârbos cu o ceașcă de bucurie în mână, iar tu vrei să-i spargi cana în cap

De ce faci când nu mai soluții?

37 thoughts on “Când ești terminat

  1. Ce poți face? Înghiți (în sec) și aștepți să vină soluția. Pentru că eventual… va veni. Iar între timp tu vei face tot ce poți pentru a veni în întâmpinarea ei. Așa suntem construiți.

  2. Mama mea(femeie înţeleaptă, zic!) are o vorbă(bine, mai multe, dar aşa se zice): Orice pe lumea asta se rezolvă, mai puţin moartea.
    Deci, atâta timp cât eşti viu, încă se mai poate… Spera, măcar.

  3. frate, scrii așa de frumos, trebuie să existe o variantă să trăiești din scris. or mai fi niște uși la care nu ai bătut încă … nu știu … e aiurea să-ți dau sfaturi că nu mă pricep … poate trebuie să faci un pas care pare imposibil dar nu e… încearcă-l…

  4. Ratz, cînd ai un ”cui” bătut acolo undeva, într-un ”perete”, care-ți macină nervii cu prezența lui continuuă, soluția este: să-l ingori! Pur si simplu sa-l ignori. Să-l determini să se simtă ca un intrus în viața ta! Nu-l ospăta! Nu-i oferi energie din..și-așa puțina ta energie! lasă-l ză zacă acolo, nebăgat în seamă! Iar tu, fă mai departe, ceea ce ai de făcut! Scrie, dacă asta crezi ca te reprezintă sau te împlinește! Scrie, cu timp și….fără timp, și…mai devreme ori ceva mai tîrziu, Cartea va apărea! Nu te enerva ca ea NU VREA (dintr-un motiv care acum ție ți se pare nejustificat!!!) să vină pe lume ACUM! Mai cercetează, mai tatonează, poate ai greșit vreo…virgulă pe undeva! Poate ai uitat vreun semnul întrebării!! Poate…poate, pur si simplu, nu e momentul ei acum! De ce ții neapărat să-i faci CEZARIANĂ??? Uneori lucrurile vin de la sine. Și atunci cînd CEVA ori CINEVA te împiedică să faci ceva, fii sigur că atunci NU E MOMENTUL cel mai propice pentru..făcut! (Am un Manuscris care așteaptă finisat de 2,5 ani!! Ei și??? Crezi, oare, că n-aș fi vrut ca acest prunc zămislit demult să vină pe lume??? ) Perseverează însă! Lucră tu, căci și Dumnezeu va lucra! Fii foarte atent la…cînd ” te iei cu Dumnezeu la harță”… Și eu ”m-am luat”, de Njde ori! În ”nebunia” mea, am avut această…îndrăzneală!!! Da ce nu I-am zis!!! Dumnezeule Mare!!!! Apoi, cu umilință …m-am smerit! Căci, mi-am dat seama că: ”Fără MINE nu puteți face nimic!” Și..m-am rugat! Ce-a ieșit? Cărțile mele…Asta, fără să am în propriu-mi buzunar, nici măcar o monedă de 50 de bani! Crede numai! Crede în munca ta! Crede în ceea ce faci! Și…NU UITA: Străduiește-te să faci lucru bun! Nu te bizui pe forțele tale! Ci bizuie-te pe iubirea lui Dumnezeu și roagă-L să-ți dea Har și Dar! Cere numai! Și-apoi vei găsi..Calea!, spre…Tipografie/Editură! (Eu pe Edituri nu dau 2 bani!; ele doar vor sa-ti ia banii si cam atît!!! Ei bine, treaba e ca eu am avut, ca as zic asa ,propria mea…EDITURA! Depinde ce target ai. Pe mine nu m-a interesat vinzarea de carte, m-a interesat ceea ce am de spus în cartea/cărțile mele; și apropos de ”trăit din scris”, am mai spus-o si cu alte ocazii: Nimeni n-a trait vreodata din scris. Fiecare scriitor, oricit de prolific și MARE, a lucrat altceva în paralel. Doar contemporanul nostru ”Marele Cartărescu” -nu știu de ce îmi vine săi zic ”Căcărescu!!!”, a declarat ca a scos din scris 500,000 euro!!! Este cea mai aberanta declaratie pe care am auzit-o vreodata!!!) Își doresc IZBÎNDĂ! Dar..TREBUIE să vrei!

  5. Ratzone, cred că dacă aș fi în locul tău aș zice la fel ca tine. În fond, viața nu-i decât goană după vânt și, la sfărșitul ei, singurul lucru cu care ne lăudăm e truda ce-am depus-o pe acest pământ. Așa că, probabil ai dreptate.
    Dar dacă renunți cu ce îmbunătățești lucrurile?🙂 Nu se merită să termini ce-ai început?

  6. am trecut si eu pe la statia asta; nu doar o data. si de fiecare data ma bantuia un ras isteric, fiindca in creieri imi rasuna o prostie de fraza pe care o citisem undeva despre zodia mea: „asemeni pasarii Phoenix, are capacitatea de a renaste de fiecare data din propria cenusa”. Deci solutia era simpla, trebuia doar sa astept sa ard de fiecare data, ca ma voi ridica oricum, nu? Nu prea linistitor, totusi. Ceva de genul asta scriam in zile ca alea
    https://descultiprinviata.wordpress.com/2014/02/13/handicap-social-2/
    Cumva am reusit totusi sa ma urnesc din impasuri si chiar sa fiu mai increzatoare, fiindca din ele am invatat niste lucruri pretioase, care ma ajuta sa merg inainte.Cum? Asta e o alta discutie…

  7. revin la postarea asta ca sa-ti spun ceva ce poate nu ti va parea tocmai potrivit sau placut, dar este ceea ce cred eu vizavi de o astfel de situatie – de altfel verificat prin proprie experienta. Daca observi ca o usa la care tot bati ceva vreme nu se deschide, nu ar strica poate sa mai incerci si altele, fara a o abandona total pe prima. Altfel spus, cauta sa mai faci si altceva in afara de scris pana ce vei reusi sa urci in ACEL tren care te va duce acolo unde trebuie cu scrisul. Poate sa dai meditatii, sau orice altceva la care te pricepi. Cu o astfel de ocazie eu mi-am amintit ca prin scoala generala imi placea sa fac aranjamente florale si am descoperit ca ma pricep chiar. In blocaje e greu sa ridici capul ca sa prinzi noi oportunitati, dar prin discutii si cu incredere rasar idei.

Lasă un răspuns

