Profesori care merită bătuți

Bună ziua. Scriu mai greu pe blog de la o vreme. Blogul e ca un râu curgător în care mulți încearcă să arunce diferite obiecte pentru a nu le mai duce singuri, pentru a lăsa râul să facă treaba lor și ei doar să aștepte, eventual, cu o țigară în mână să li se aducă obiectele și nici nu spun mulțumesc. Dar astăzi am un mesaj simplu și clar și îl spun direct, cu forță, cu direcție, cu precizie, cu toată ființa mea.

Sunt pe lumea asta profesori care merită bătuți cu pumnul în gură până se schimbă soare le față. Apoi e bună o pauză pentru pumn. Apoi se ia de la capăt. Sunt profesori care nu au trecut ani de zile prin viața noastră la școală și nu ne-au învățat măcar un lucru, sunt oameni care v-au pregătit copii și nu au spus la ei nimic util, nimic pe care să se poată baza și acest fapt, din păcate, se vede acum când baza noastră, ca nație, tinerii noștri, nu cei frumoși și liberi, nu au încotro s-o apuce și că nu au învățat nimic în 16 ani de școală. Tinerii noștri au parte de mulți profesorii din ăștia și nu realizează că ei le-au stricat viața pentru că tinerii noștri sunt învățați să creadă că tot ce nu reușesc e din vina lor și tot ce reușesc e datorită profesorului. Dar dacă nu e așa?

Dacă tinerii noștri sunt ajutați de mulți profesorii care mulg din sistemul de învățământ neproductiv, acesta este cuvântul care ne sperie de ne ia mama dracului pe toți, sistemul românesc de învățământ populat cu cadre didactice care nu au ajutat cu nimic copilul și despre care apoi știu să spună că este prost și slab față de cel german este pe ultimul loc în lume, așa a fost mereu, așa va muri lucrul acesta.

Vă întrebați de ce avem oameni de marketing, oameni de social media, ingineri în IT și producători de programe deștepte din viitor? Pentru că au învățat acasă, pentru că au avut părinți care i-au făcut să înțeleagă inutilitatea școlii românești sau, mai simplu, pentru că au făcut școala afară și au venit apoi cu cele mai mari pretenții de salarizare aici, în România, și au luat locurile celor care au înfruntat profesorii de mai sus și pe cale de consecință nefastă au fost mai slab pregătiți. Dacă ești un cadru didactic din categoria de mai sus, gândește-te la elevii cărora nu le-ai spus nimic în 16 ani de școală și imaginează-ți cum spală ei farfurii și podele după ce au investit bani în tine 16 ani.

Mai este o altă categorie de profesori care ar merită bătuți până coboară Soarele pe pământ. Este vorba de profesorii care își bat joc de elevi, care îi chinuie, care le fac viața un iad, care le dau note mici doar pentru că nu aduc plocoane sau nu au bani de fondul clasei ori al școlii, care se distrează pe seama chinului lor de a-i îndupleca să le treacă de la 4.50 la cinci, de profesorii care dau unui copil media 9 când el are 17 medii de zece, și asta, de obicei, la religie, la desen, sau la muzică, de profesorii îi fac proști pe elevi, de profesorii care dau examene atât de grele, de imposibile, car cer la o materie atât de multe și de multe încât copilul ala nu știe ce să mai facă, nu știe cum să o scoată la capăt, nu știe cum să fie bun pentru profesorul frustrat, rău, dezagreabil, cum să mai rezolve toate idioțeniile de factură idioată de la domnul idiot.

Și pentru ce? Pentru ca apoi după atâția ani de chin, de durere, de suferință, de griji și de lipsuri, după așa mare amar de ani în care și-a ros vârfurile nopților ca un pușcăriaș condamnat pentru omor deosebit de grav, să devină spălător de vase, de podele, de geamuri sau mai rău de atât că la noi asta e mai aproape, întotdeauna mai rău e mai aproape decât mai bine, e chiar peste drum. Pentru ce? Pentru ce ai chinuit 16 ani copilul ala,bă, profesorule de doi lei și o gumă turbă, pentru ce?

 

25 de gânduri despre &8222;Profesori care merită bătuți&8221;

  1. Tot pe acest pamant, mai există profesori care lasă elevi corijenți/repetenți pentru ca aceștia să se ducă la ei la pregătire și să nu învețe nici măcar o boabă de materie. Mai există cadre didactice (educatori), care dau cu copii de pământ doar din cauza faptului că nu mănâncă sau mai știu eu ce nu fac (cazuri mediatizate….degeaba).
    Tot pe acest pământ, mai există profesori care își iubesc meserie și care își dau silința când sunt la catedră. Sunt acei profesori care au dorit să profeseze în acest domeniu datorită faptului că au dorit să îi ghideze pe cei mici în comunitate. Acei oameni care, își pun sufletul pe tavă atunci când vine vorba de omenie.

  2. articolul tau este instigator la ura si generalizat! un asemenea articol nu face decat sa acuze o parte, dar partea cu elevii care fac viata un calvar unde e? partea cu parintii indiferenti la actiunea de educatie unde e? partea cu minsiterul si secretarii de stat rupti de sistem care fac reforma de 25 de ani, unde e? cine nu este parte din sistem, nu prea e in cunostinta decauza decat partial, iar acele elemente negative care fac breasla de ras ar trebui sa dispara, dar curatenia se face la toate nivelurile. Si tare as vrea si eu sa vad acel elev care invata in plus si este capabil sa se certe argumentat cu profesorul, nu doar sa isi conteste nota pe care deseori, o vaneaza si deseori o mai „fura” din „surse”… ce zici? facem o dezbatere face to face sau te iau cu mine peste tot o saptamana? P.S. am uitat de aspectul segregarii colegii teoretice versus alte licee

    • e doar o parte ce am zis, crezi și tu în ea, e o parte din ce se intampla, daca as avea bani sa-mi permit o saptamana, as vrea sa vad, eu am scris din puctul de vedere al celui care face școala degeaba, căci vase se pot spăla cu 2 clase
      partea cu ministrul cu secretarii de stat, cu reforma lor cu tot ma ace sa plang

      • aici gresiti, voi tinerii, ca sunteti superficiali deseori si priviti aspectele in mod subiectiv, mai ales daca vi se intampla ceva anapoda intr-o zi. NU faceti scoala degeaba! Uitati un aspect! nu profesorii sunt cei care va dezvolta, ei doar va indruma astfel in cat voi sa constientizati ca singuri trebuie sa contribuiti la propria voastra educatie si dezvoltare personala, cu munca in plus sau nu, dupa cum va cunoasteti potentialul sau vointa! fiecare ajunge in viata ce isi doreste, ce isi propune si poate muta chiar munti daca mai are si sustinere! NU! nu se opreste totul la un prof „nebun”, tu esti cel care alege daca esti de acord cu „educatia permanenta”. Dupa ce termini acel liceu, drumul ltau merge mai departe sau te poti opri la coltul strazii! Tu ALEGI!

      • fals. ai bani treci strada, nu ai, zaci acolo. mereu spui/spuneți că tinerii nu gândesc însă nu e chiar așa. după master e la fel: ai bani, treci strada, nu ai, mori.
        eu am spus lucrurile dintr-o singura directie, stiu ca ati sesizat-o
        eu am curajul să vă spun că aveți o parte din dreptate și că fiind o parte din sistem e justificat sa ganditi asa si sunt de acord cu ce spuneti mai sus

      • se poate trece strada si cu bani putini! banii vin, banii se duc, dar ce ai in cap ramane cu tine! imi pare rau ca societatea actuala nu va motiveaza in privinta meritocratiei, dar eu am sperat mereu in asta si nu am sa incetez sa cred! FAptul ca unii sunt milionari in euro, nu aveau cum sa fie intr/o societate corecta, dar niciodata nu voi invidia pe nimeni mai bogat decat mine, insa ma voi mobiliza sa imi fie bine si sa ajut si pe cei care au nevoie de mine! Eu aceasta gandire o promovez si nu e neaparat a celor care fac parte din acelasi sistem! P.S. is buni banii, dar sa fii cinstit si cu bani in buzunar tine de cum ti se roteste mintea si dormi si noaptea nu vei avea insomnii de frica, ci de creatie!

      • imi place de mor cum ganditi, e cea mai buna varianta iar daca si faceti asa, atunci somnul va este super bun si ma bucur de asta.
        si mie imi pare rau ca n am mai ramas motivatii sau ca ele nu s accesibile

  3. coincidenta sau nu, chiar zilele trecute ma gandeam la asta, la profesorii din anii scolii, numai ca gandurile mele se indreptau exact in sens opus, catre cei 3 pe care ii tin minte cu drag, pe care mi-as dori sa ii revad, carora le-as transmite ca sunt oameni extraordinari si ca au lasat ceva bun in viata mea, la fel cum sunt sigura ca au facut si cu alti elevi.. Din pacate despre cei de care scrii tu nu sunt nici pe departe straina, iar influentele lor negative asupra vietii mele le-am resimtit de mai multe ori. Dar cum ma aflu in plin proces de descoperire mai intai a partii pline a paharului, acestora nu vreau sa le acord nici macar cateva clipe din timpul meu. Se va ocupa, cu siguranta, cineva si de ei…

  4. Am avut și eu profesori din ăștia. Profa de română, o dobitoacă menopauzistă, îmbrăcată în prăzuliu, pe ale cărei țâțe s-ar fi odihnit farfurioara plus ceșcuță de cafea, la orizontală. Era proastă, urâtă ca porcul, ca porcul de grasă și avea tot atâtea taine cu lb. română ca struțul cu zborul. Într-a șasea sau a șaptea, la gramatică, ne-a dat temă scrisă, să alegem citate din literatură cu numeralul. Am ocolit plecat-am nouă din Vaslui, că era fumată. Am ales și era una la părinți. Mi-a zis că una e pronume nehotărât. I-am zis că, în context, poetul zice că era una, nu două, nu trei, că n-a vrut să zică era una, o oarecare, o aia… Mi-a dat șapte. Am tăcut. Dar când ne-a explicat, la Pădurea spânzuraților, că eroul principal e un trădător de țară, m-am ridicat din bancă și-am ieșit din clasă.
    Există și categoria asta de profesori, care predau ilegal o materie la care nu se pricep, dar, d.p.d.v. pedagogic nu le poți reproșa nimic. Nu merită bătuți. Merită spânzurați. Și nu în pădure, ci în câmp deschis. Să-i ciugulească ciorile, să-i latre câinii.
    Pentru reversul medaliei (comentariul Alexandrei Tătaru), eu cred că un DASCĂL adevărat, când intră pentru prima oară într-o clasă de lepre maneliste și e măcelărit, are armele lui ca, la a doua oră de curs, să beneficieze de disciplină și respect, de curiozitate și admirație. Poate la a treia. Poate la a cincea. Dar sigur, în primul trimestru. Asta, dacă e DOMN peste materia lui și n-a luat definitivatul cu 5,4. Și dacă e bun psiholog. Și dacă are coloană vertebrală.
    Părerea mea, vorba Văcăroiului!

    • eu cand am scris m am gandit la toti care m au chinuit cu zeci de chestii pe degeaba, pe degeaba de parca le-as fi luat ceva din casa, de parca ma plateau nu imi puneau note, dar niciodata n-am avut note proaste, niciodata, de fapt poate la facultate, dar eram un baiat atipic cumva, ma suparam la 9 si incercam sa le suport toate magariile pe care e faceau cand nu erau bine acasa si toate prostiile mai ales la lb romana in liceu, in special asta și pseudo-stintele umaniste cu care in viata reala te jupoaie cainii de viu. Și pentru ce? Ca sa spal podele, pai cand ma gandesc la asta imi vine sa spun chestii catre profii aia dar si eu stiu ca nu se gandesc ei la asta, nu le pasa, aici e adevarul
      iar daca sunt cu aleandra sau ea e asa, eu ma bucur si spun ca pt unii norocosi , scoala poate fi altceva

  5. Eu zic ca cel mai bun lucru este sa inveti acasa. Acum avem o gramada de posobilitati pentru ca avem internet. Si am ajuns la aceasta concluzie in urma unei experiente proprii. Am intrat la profil de mate-info pentru a face info si a merge mai departe in domeniu. Dar ghici ce? Profesorul nu face info cu noi deloc. Stam pe net la fiecare ora si facem ce vrem. Dragut, nu? Ce profesor model.

  6. Ai dreptate şi n-ai dreptate. Ai dreptate când spui că în şcoli se comit nedreptăţi, dar n-ai dreptate pentru că tu însuţi instigi la o nedreptate, chiar prin titlul articolului.
    În primul rând că vina pentru ceea ce se întâmplă în şcoli nu aparţine doar profesorului, şi din acest punct de vedere ai omis să vorbeşti. Vina cea mai mare pentru tot ce se întâmplă astăzi este a părinţilor şi a superficialităţii cu care îşi educă odraslele, a părinţilor care îşi trimit la şcoală copiii cu pretenţia de a fi educaţi, confundând sarcina profesorului de A ÎNDRUMA cu aceea de A EDUCA. Asta este cea mai mare malfuncţionalitate a sistemului nostru. A doua vină aparţine ACELOR PROFESORI, nu tuturor profesorilor, care sunt incapabili de a lua atitudine atunci când vine vorba de sancţionarea elevilor pentru comportament neadecvat în cadrul orelor de curs, ACELOR PROFESORI care vin la şcoală din simplă inerţie, dar care nu mai au nicio motivaţie de a preda (şi nimeni nu înţelege de ce nu se pensionează, că tot aia e), ACELOR PROFESORI care tac atunci când li se încalcă drepturile. Pentru că nu ştiu dacă eşti la curent cu noua lege a învăţământului, dar profesorilor li s-a cam anulat orice formă de autoritate în faţa elevilor, pe motiv că îi stresează. Hai nu zău?! Dar când proasta aia care vine la şcoală doar ca să facă parada modei şi începe să strige în gura mare în cadrul orei de curs că „profa” e îmbrăcată nu ştiu cum, că e „sărăcie”, eu mă întreb cine e mai stresat, „profa” sau proasta? Şi, mă rog, de ce să nu-i poată face nimic?! Ar trebui să priveşti problema şi din punctul ăsta de vedere, şi te invit, apoi, să reflectezi asupra titlului acestui articol.
    Cât despre elevi, noi suntem undeva pe la mijloc, pentru că suntem unii dintre noi care chiar ştim să ne exercităm datoria de elevi şi suntem conştienţi că şcoala are rolul de a ne îndruma, nu de a ne oferi totul pe tavă, şi sunt alţii (pe care nu pot să îi numesc „noi”) care vin la şcoală ca să nu ia absenţe şi…cam atât. Sau nu vin deloc, şi dup-aia se plâng pe feisbuc sau la teveu că şcoala e de rahat.

    Problema ar trebui privită din mai multe puncte de vedere înainte de a împroşca cu noroi prin jur!

    • e clar ca sunt si elevii din astia. da, multi. dar ei nu au dreptul sa spuna un titlu ca al meu. eu indraznesc sa cred ca am un pic asa acest drept. 15-16 ani de scoala iti dau, in general, o parte importanta din dreptul acesta.
      daca unii nu m-au invatat si da, eu am fost atat de prost incat sa nu invat singur, doar asa cate un pic, si alții m-au chinuit pt ca se temeau ca ajung profesor sau inginer si va fi ceva frumos de viata mea, iar eu am ajuns spalator de podele atunci pt ce au fost ei asa cu mine? A, ca am platit la sistem 16 ani degeaba. Asta da, e o greseala mare și greselile trebuiesc plătite, eventual cu sanhe si cu ani din viata

      • Dacă se presupune, totuşi, că ai pune în aplicare ceea ce spui în titlu, ce crezi că ai rezolva? Bătaia e bună doar atunci când eşti mic, şi atunci în doze mici sau chiar deloc, pentru a învăţa că în viaţă nu e totul aşa cum vrem. Dacă i-ai bate pe acei profesori despre care vorbeşti în articol, singurul lucru pe care l-ai rezolva ar fi acela de a transforma cei 16 ani de şcoală într-o mare nulitate. Nu bătaia e soluţia, soluţia e ca noi ăştia tineri, că nu cred că te încadrezi altei categorii, să luptăm pentru ceea ce merităm, şi anume pentru drepturile noastre, iar singura armă pe care o putem avea în această luptă este învăţatul, acumularea cunoştinţelor, pentru a putea învinge maladia sistemului. Pentru că sistemul nu suferă de o boală incurabilă, suferă doar de o boală netratată la timp, numită „nepăsare”, ca urmare a încheierii mult prea intempestive a regimului comunist, ale cărui urme sunt vizibile chiar şi astăzi, după cum se poate observa.

      • Nu ar fi nicio rusine sa fii spalator de podele, dar sa fii demn si respectat pentru munca ta! vezi tu? asta e meteahna noastra, avem impresia, multi dintre noi, ca daca avem teancul de diplome si coate roase de atata scoala, nu ne putem umili la spalat de podele. M/as umili sa spal podele faca as sti ca din banii pe munca mea mi.as asigura un trai care sa ma faca sa zambesc zilnic. BAni cu care poti sa calatoresti, sa ai un camin, sa ai o familie si mai departe sa aduci zambetul in ochii oamenilor! dar cand meseria de intelectual si cea de spalator de podele au semnul echivalent intre ele, iarta-ma, dar prefer sa spal podele in DAnemarca! hai sa nu cautam vinovati in clasele inferioare! capitalismul si regulile sale nu le-am inventat noi si nici nu am experimentat de buna voie, ci fortati de conjucturi!

      • dar daca speli podele in romania pe sase milioane? eu pun doar intrebari din realitate, cu banii aia nu aduci niciun zambet, ce calatorie, ce trai
        capitalismul l-au inventat aceiasi oameni care vindeau sclavi in piata
        si acum fac la fel doar ca s a pus o masca

  7. Problema cu media de 9 între restul de zece o are fiu-meu din clasa a VII-a. La ce crezi? Fix la muzică. E adevărat, nu se pricepe să cânte, dar învață săracu teorie de mă plictisesc eu. Dar din 9 nu-l scoate. Iar profesorul e popă! Și eu l-aș bate până trecem la euro. Dar nah, asta e…

    • duceti-vă, va rog solemn, si vb cu el. eu am avut noua la liceu cand la muzcica, cand la religie, cand ladesen, mai ales la desen mi-a dat doi ani la rand media 9. mult mi-a parur rau pt asta, desi nu s-a a ales nimic de viata mea, adica nici spalator de vase nu sunt macar
      si am indurat tot sistemul asta ticalosit si acum imi spune ca de fapt e vina ca nu sunt bun si de slab ce sunt cred cateodata ca e doar vina
      mergeti si vorbiti va rog tare

Lasă un răspuns

