Cărturești Carusel e o minciună

Bună seara. N-am vrut să scriu deloc dar este a două zi în care există Cărturești Carusel și lumea este dominată de eveniment. Este entuziasm domnule pentru o librărie care se vrea modernă dar care nu are cărți așa multe, are multimedia, are bar, are forme de artă pe pereți. Nu scriu de rău că e mai ușor, scriu că este așa cum spun eu. Primul aș fi care ar recunoaște că asta e o idee bună în locul ala, pe Lipscani 55, lângă șhaorma, lângă baruri și lângă un salon de mesaj erotic unde nu se face mesaj, dar este o chestie care sfidează în anul  asta, în vremea asta, și știu că iar mi se va spune că eu nu văd evoluția. Vreți evoluție? Ia să facem o încercare.

Banii cu care s-a construit asta sunt luați de la băncile care vă vor mări dobânzile pentru că această monumentală idee va fi de un rateu colosal și băncile își vor recupera banii, cum fac de fiecare dată, dar pe spatele nostru. Cărtureștiul nu dă salarii. Asta o face dintotdeauna pentru că românii îi nenorocesc pe semenii lor, au o plăcere murdară să facă asta, o dorință înfiorătoare de a reduce costurile prin tăierea salarială, sau prin neacordarea unor salarii. În cele din urmă, angajatul nu ma poate îndura și pleca. Ce credeți cumva că va da în judecată Cărtureștiul un om care nu are bani de pâine?

Dacă nu dă salarii, va face asta și în minunăția de Carusel, un fel de mult fast pentru nimic în modernism sau capitalism și un fel de la pomul lăudat să nu te duci cu sacul în tradiționalism. De fapt aici suntem noi. Nu știu de ce noi, ca nație, evităm să punem întrebările care contează. La naiba cu cele șase etaje, la naiba cu spațiul, cu lumina, la dracu cu minciuna voastră că vă pasă de cărți sau de oamenii care citesc și cumpără cărți, eu vreau să știu de ce vă tratați angajați ca pe niște animale sălbatice și aș fi și mai curios să știu cine va plăti pentru Carusel, știu că voi, cei care ați făcut monstruoasă clădire, nu o să plătiți. Dumneavoastră ce credeți despre asta?

 

13 gânduri despre &8222;Cărturești Carusel e o minciună&8221;

  1. Arată bine în poze. Nu am cum să ajung devreme acolo, dar o să merg să văd și live. Ei, cât despre idee, eu zic că prefer să se meargă pe construcția de librării decât pe cea de terase… Deci, apreciez gestul. timid chiar să fie, pentr că orice schimbare în bine vine mai greu decât una în rău 🙂

  2. N-am ajuns încă. Deși e la o aruncătură de băț de prăvălia unde lucrez.
    Mie mi se pare o idee mișto, de împrietenire cu cartea, să existe o cafenea sau ceva în incinta librăriei, un loc unde să stai jos și să răsfoiești ce ai cumpărat sau ce ai de gând să cumperi.
    N-am înțeles cum nu se plătesc librarii. N-au contract de muncă? Li se spune de la început că e posibil să nu-și ia salariul?!
    Pe de altă parte eu n-am întâlnit niciodată o librăreasă care să-și merite salariul. Dar, despre asta poate c-o să scriu într-o zi.

    • cred că li se spune că îl iau dar nu prea se întâmplă, zece ore de muncă pe zi, șase pe săptămâna, 800 de lei și trebui să ai cunoștințe despre toate chestiile din lume

  3. Şi eu m-am întrebat câtă carte poţi vinde să scoţi profit îndeajuns că să faci asemenea investiţii. Mai ales că statisticile arată că lumea citeşte din ce în ce mai puţin iar cei care o fac preferă achiziţiile de pe site-uri online sau de la Târguri de carte, unde ar beneficia de preţuri mai bune.
    Aşa ca poză, e ok. Dă bine. Dar ca bussiness am mari îndoieli că ar fi profitabil, mai ales că adaosurile la carte nu pot fi ca cele de la restaurante, intre 300-1000%.

  4. Nu se stie ce vrei sa zici cu minciuna.
    Cred ca unii ar putea sa creada ca esti orost.
    Eu cred ca schelalai si nu te aude nimeni. Fa ceva mai frumos, da si tu din coada.
    Cum vrei sa iei si tu un salariu decent.
    Mai citeste!

    • stiu cei de acolo. sau daca esti de acolo, chiar mai bine. nu vreau sa ma citesti, e blogul meu, e parerea mea, vrei sa zici ca e ok. frumos asa. scrie la tine. hai sa fim civilizati se poate?

Lasă un răspuns

