Intelectualii în moarte clinică

Bună seara. Am o temă în cap și nu știu dacă apuc s-o expun toată, căci îmi bat mâinile în gol, am furie pe mine dar sunt același laș.

De când voiam eu să scriu pe tema asta și mereu uitam. Este vorba de clasa intelectuală de la noi, de modul cum sunt ei tratați, de beneficiile de care se bucură, de privilegiile pe care le au doar pentru că au diploma aia de intelectual. Eu mă refer doar la intelectualii mondeni, Pleșu, Patapievici, Liiceanu și cei din categoria asta. Eu nu am văzut în viața mea o clasă de oameni mai inutilă pe acest pământ decât acești intelectuali mondeni, politici dar numai literați nu. Până și clasa de oameni care pune dop la sticlele de plastic este mult mai utilă pe lumea asta. Și când îi văd câte premii pe la orice manifestare își dau, pe direct, nu au nici respectul pentru ceilalți de a și le da pe sub mână, mă apucă groaza, furia, panica și mi-e milă de mânuțele mele și de culoarea pereților.

Și când îi văd moț cum publică în revistele lor și cum există revistele alea ale lor pe care nu le citește nimeni și cum scriu eu la diferite site-uri și cum sunt ei susținuți pentru ce fac pentru mediul cultural din bani publici și europeni și cum primesc ei finanțare în fiecare an ca să nu le moară intelectualitatea din inimă și cum se opun ei când sunt înlăturați de la o masă politică.

Clasa asta de profitori a fost la fiecare guvern și principala lor activitate este actualitatea mondenă și scrisul în Adevărul pentru cine știe ce mie de euroi, așa cum îi șade bine intelectualului de provincie cu prestanță și prestație, singurul tip de individ cu drepturi depline și cu adevărul aproape absolut și mai mă gândesc cum se chinuie zeci de indivizi mici să le intre pe sub piele.

Dar întreb și eu așa că nu prins niciodată: cine sunt acești intelectuali și ce scop au ei în societatea noastră, în afară de ce am spus mai sus și în afară de scrierea de cărți care nu știu ce au în ele dar poate că e vorba de aluat de pâine caldă?

13 gânduri despre &8222;Intelectualii în moarte clinică&8221;

  1. Eu cred că e loc pentru toţi sub soare. Mă gândesc şi că Pleşu, dacă ar fi să-ţi dea (prin absurd) o replică, ar încheia cu „…ce ştie ţăranul ce-i şofranul…”🙂
    Mă gândesc şi că fiecare îşi are cititorii săi şi faptul că tu nu-i înţelegi, nu înseamnă automat că ei nu ar trebui să mai existe. Până la urmă şi aici, ca peste tot, e doar o chestie de cerere şi ofertă. Fii convins că nu le-ar da bani editurile sau ziarele on-line unde mai publică, dacă nu ar aduce profit prin scrierile lor.

    • așa este. vezi, pe marele și nemilos fb, onoarea unora de a mi-i aduce pe aceștia mai aproape de mine, să nu cumva să ratez ceva din ce cugetă ei, deși cugetă pe dracu, de atâția ani n-am mai văzut o idee de la ei bună, nu genială/intelectuală, bună și atât
      cred că pt cât au supt fiecare din ei din bani publci prin toate invențiile de funcții politice în timp ce se deziceau de asta și toate mondenitățurile în care se bagă aberant de-a dreptul merită o bătaie din aia care nici să nu omoare dar nici bine să-i fie

      • Chiar sunt curios de un exemplu de „idee bună” de care pomeneşti, pe care ai aştepta-o şi accepta-o din partea lor. Ce ar trebui să conţină aia? Să fie ceva ca o a 11-a poruncă sau ce?

  2. Stiu ca e stresant dar consider ca e mai bine sa ne focalizam pe noi.Cultura si arta nu mai intereseaza majoritatea,iar mare parte din mass media ajuta mult la acest lucru.Sunt foarte putine emisiuni ce se merita sa le urmaresti.Poate daca ne nasteam acum vreo 500-600 de ani era mai bine.Lasand asta la o parte nu ne ramane decat sa scriem,sa ne jertfim cat mai mult in speranta ca operele noastre vor fi macar cat de cat intelese(exista riscul ca opera unui scriitor sa nu fie apreciata in momentul vietii,uitati-va la Baudelaire,a patimit mult si a avut parte de ceva apreciere doar dupa vreo 200 de ani de la moartea lui,si exemplele pot sa curga).Acestea fiind spuse trebuie sa ne bucuram de fiecare persoana care citeste ceea ce scriem,pentru ca traim prin ei si dupa disparitia noastra fizica voi atinge nemurirea prin intermediul cititorului.

Lasă un răspuns

