Mi-e dor de dimineţi calde

Bună seara. Da, săptămâna asta şi-a întins aripile ca un vultur însetat de lumină joasă. De ce îmi este aşa dor de dimineţi calde, de ce mă trezesc cu capul obosit şi greu şi nu, nu mai beau demult, am chiar un an şi ceva de când nu am mai pus picătură de alcool, dar am zis că în curând o să mă văd cu un coleg, Burete, să vedem ce gust are o bere şi să mai desfacem câte o amintire. Mi-e dor de soarele dimineţii dintr-un autobuz bucureştean de după o noapte acidulată. Nu, nu mi-e dor de bere aşa tare, mi-e dor de sentiment, de lejeritate, de lipsa stresului, de fruntea mea caldă şi cu mai puţine riduri. Nu, nu mai amestec chestiile de ură faţă de minimicia unor cotropitori de facebook, oameni de legat la cap şi la mâini, oameni care nu s-au pus în pat vreodată să se întrebe: dar eu ce fac pe lumea asta.

Da, îmi place să pun da sau nu înainte de a spune ceva sau de a scrie, că eu şi spusul ne vizităm cam rar şi ne-am cam pierdut adresa sau pe ea s-a vărsat, într-o noapte cu acid, prea mult timp din buzunarul greşit şi acum nu se mai citeşte cum trebuie. Aştept primul sfărşit de săptămână în care dimineţile să fie calde, să mă ardă pe frunte-mi uscată ca o cană de amăgire adusă de propria-mi viaţă la pat. Am sris atâtea rânduri şi mă trage seară de mână şi de abia aşteptam să vă spun lucruri sincere şi un pic literare.

Când trec pe lângă un magazin de consumabile pentru cei cu vicii, mă gândesc mereu câtă oboseală am pus într-un corp nedesfăcut ca un fel de sticlă de sirop de pătlagină pe care timpul mi-a prescris-o fără să mă privească. Cumva, poate, ca un corp pe care doar hainele au culoare. Da, doar ele se văd, dar nici ele nu sunt cine ştie ce, sunt, parcă, consumate, asprite, arse de roata unei maşini care-şi testa ambreiajul. Dumneavoastră de ce vă e dor?

8 gânduri despre &8222;Mi-e dor de dimineţi calde&8221;

Lasă un răspuns

