Oamenii din viața reală mă numesc ProsT și RataT

Bună dimineața. Sau așa să fie la dumnevoastră. Eu vă scriu lucrurile așa cum sunt, nu pun o perdea peste ele, poate de asta mă citesc așa de puțini, poate de asta mă apreciază și mai puțini și poate de asta nu mă sharuiește nimeni. Dar chestiile astea nu sunt de sharuit, sunt de păstrat acolo, în suflet, sunt de pus în locul unde doare, sunt de acoperit momente care lovesc în inima goală ca o colivie de pasăre moartă. Da, am deviat. Revin.

Vă spun acum despre o chestie care lovește tare de mine: toți prietenii mei din viața reală și aproape toți cei care mă cunosc oarecum cred despre mine că sunt ProsT și RataT și asta, acum, în ceasul al 12-lea, m-a ajuns din urmă și mă afectează într-un hal fără de pereche, genul acela de hal care te ridică la două noaptea din pat și, deși cazi de oboseală pe gresia rece, te pune să scrii. Nu ai nici cea mai vagă idee dacă este bine să scrii asta sau dacă ajută, dar e ca și cum ți-ai fuma țigara de noapte, mai bine spus, ultima țigară de noapte, cumva, goală.

Adică eu le dau dreptate tuturor celor care mă știu de oriunde altundeva decât de pe facebook. Știu că au toate motivele să creadă ce cred despre mine dar câteodată nu mai pot suporta. Și acum, pe 2 aprilie 2015, nu mai pot cu asta. Mă lovește atât de tare. Mereu a fost asta dar nu era așa. Sau nu vedeam eu că este așa și puteam să merg mai departe. Acum nu mai pot.

Chiar dacă oamenii de pe blog și cei pe rețelele sociale cred despre mine lucruri decente care ar putea avea menirea de a mă face să mai uit din durerea de care v-am scris mai sus, nu e deloc de ajuns. Mă trezesc și am coșmaruri și cu asta și deja devin cam multe și cam dese și mă atacă atunci când deja oboseala m-a încolțit. Acum s-a terminat energia de apăsat pe taste. Ce părere aveți despre ce v-am spus? Cum să-mi scot asta din sistem? Sau asta va rămâne mereu așa?

48 thoughts on “Oamenii din viața reală mă numesc ProsT și RataT

  1. Dacă ceea ce ești nu se datorează lor de ce să conteze părerea pe care o au? Dacă ceea ce vei fi nu stă în atribuțiile lor de ce să-i asculți? Dacă viața ta nu înseamnă ei, de ce să-ți irosești ființa în van?

  2. Of mai Radu..tu stii ca eu sunt cu „pozitivismul”si eu stiu ca tu esti cam departe de aici si consideri dezvoltarea personala o manipulare negativa…in masa…insa stii ce cred eu?

    Cred ca tu stii ca esti un om talentat. Cred ca stii ca esti special. Si nu. Nu spune ca nu e asa. Caci..stii ca e asa. Pt ca altfel probabil ai schimba ceva sau altceva la tine. Insa problema e ca..nici tu nu accepti felul in care esti. Aici e conflictul.
    Dar stii ceva?

    Lumea a fost schimbata de cei care au mers contra curentului si nu de turma.
    Turma a aruncat cu pietre, cu atitudine superioara, in timp ce insasi ea, turma, era o biata..ipocrita.

    Tu stii ca ti-am mai povestit ca am fost si eu pe drumul tau. Sau..macar unul asemanator.
    Dar lucrurile, nu se vor schimba atata vreme cat tu nu iti doresti.

    Apropo de dezvoltarea personala..sa stii ca manipularea e de doua feluri> negativa, cand doar unul obtine beneficii, si pozitiva, cand ambii obtin beneficii. Si poti descrie intreaga viata cu fraza anterioara. In fiecare zi ne manipulam unii pe altii.
    Asa ca in psicii masii !! Macar sa fie si n beneficiul tau…Daca vrei. DAca nu.. din pacate..asta e..viata la care te condamni.

    • cum sa nu vreau, as vrea ca doar ipocrit nu sunt. da da, vreau sa fie si pt mine. imi doresc sa nu mai manfieste părea asta prosta chiar poate mai proasta decat a mea

      • Exista un concept in psihologie, care mie imi place foarte mult.

        Conceptul proiectiei, al oglindirii.

        Acum cine stie cat o fi de adevarat sau nu? Dar eu am ales sa cred in el, iar decizia asta mi-a salvat viata interioara. Si totusi daca o iei logic, dragul meu Radu orice ecuatie are una sau mai multe necunoscute, si cateva cunoscute. Deci necunoscutele se identifica, prin cele ..cunoscute. Asa e si in viata. Oamenii judeca prin prisma cunoscutelor. Si asa , afla necunoscuta. Pac! Simplu si complicat totodata.

        Sau alt exemplu: explica i unui orb ce e culoarea albastru al cerului. Nu va sti niciodata ….cum o vezi tu. Pentru ca el nu a vazut niciodata. Cum poate intelege el, culoarea ce tu i o descrii fara a..o cunoaste si el, anterior? Nu are cum. E imposibil.

        Asa si cu criticile celorlalti. Cum pot judeca ei obiectiv, o viata pe care nu au trait o? Ei doar presupun. Asta e altceva. Si presupun in functie de cunoscutele lor. NU de ale altora.

        Acum stiu, ca toate criticile si toate judecatile ..nu au cum si nici nu trebuie sa ma afecteze. Pt ca nu e vb de mine. Ci doar de ei.
        Si inca un argument! Si cel mai puternic as putea zice: vreunul din cei ce critica…imi platesc vreo factura?!
        Ma ajuta cu ceva in viata?

        NU. Atata vreme cat lucrurile stau asa, atunci parerile lor, sunt nule pt mine.

        Cam asa vad eu lucrurile.

        Tu ..cum le vezi?

      • eu vad ca oamenii de aici ma ajuta si as vrea ca ei ca tine, adica, sa ma urmeze si in viata reala. bine, trebuie sa ma ajute real cu solutii, cam de asta e nevoie dar sunt ok si sfaturile. te preciez ca ti pconsumi timp deloc sanatos cu unu ca mine

      • Pai nimeni nu te poate ajuta cu solutii reale, pana nu te decizi ce vrei sa faci ..cu viata ta. IN momentul in care ai luat decizia asta, comunica-o si e foarte posibil sa apara si solutiile. Dar asta in timp.

  3. Doar ca o observație: între ”prost” și ”ratat” e o oarecare contradicție. Ratații sunt oameni deștepți, prin definiție. Trebuie să ai ce să ratezi, o mașină scumpă de bușit în decor.
    Desigur, oamenii care privesc depreciativ ignoră aceste contradicții; pot să afirme despre cineva că este și prea gras și prea slab în aceeași frază. Tot ce contează e să arunce mizeria în ochii publicului.

    Personal, din perspectiva omenească, cred că nu știu ce înseamnă un om care nu este ratat. Poate să nu fie ratat de exemplu un artist care ”lasă ceva” în urmă, o operă de scos pălăria. Dar cine știe ce va fi ratat și el.

  4. Nemţii spun cam aşa: „Fac ce cred că este bine şi nu îmi pasă ce spun alţii!”.

    Deci, fiţi ca un neamţ şi nu vă mai pese ce spun alţii.

  5. ar trebui sa te simti mandru pentru ca esti altfel. asa pur si simplu. tocmai pentru a nu le mai da nas. dar asta e de fapt doar o chestie frivola.
    ce conteaza este cine crezi tu ca esti. daca simti ca oamenii din online te cred talentat, destept, frumos si alte chestii pozitive, atunci ia asta drept reper o vreme pentru ca-ti face bine. chiar daca tu simti altfel. te exprimi raspucat si franc de cele mai multe ori iar asta este bine. nu esti ipocrit.
    sa te afecteze cu adevarat parerea unui om care a reusit in viata, unui om care iti poate fi model, exemplu. pe ceilalti incearca pentru o vreme sa ii lasi cu ale lor, chiar sa ii eviti.
    sa stii ca multi oameni, chiar daca sunt de succes sau daca pentru unii sunt un reper, pentru altii sunt dimpotriva.
    e in firea noastra sa nu fim multumiti cu cine suntem, sa vrem sa devenim mai mult.
    dar faptul ca altii vor sa iti impuna felul lor de a fi sau de a gandi nu trebuie acceptat.
    din astfel de intamplari s-a nascut si unul din ultimele articole: http://vavaly.com/2015/03/31/adevarul-meu-adevarul-tau/
    pentru ca nimeni nu detine adevarul absolut si nici calea dreapta pe care sa mearga.
    accepta te asa cum esti: pesimist, neimpacat, framantat de intrebari. accepta ca asta esti tu si nu te opune, nu incerca sa te schimbi de dragul schimbarii. cand va veni momentul o vei face. felul in care esti tu te face ceea ce esti. poate daca ai fi fericit si optimist nu ai mai putea scrie asa cum o faci, nu ai mai transmite lumii ceea ce transmiti, nu ai fi acel altceva de care avem cu totii nevoie. chiar daca uneori sochezi cu afirmatiile tale, cu totii avem nevoie de cate o trezire, de cate un strop de apa rece , de cate un strop de realitate pura. iar tu te pricepi sa vezi si sa spui toate astea. sa nu ti fie povara!

    • doamna, sa stiti ca nu am scris nimic sau nimic demn de mentionat si daca odata ma gandeam ca poate voi scrie , acum stiu ca nu. acum tac si ma uitcu ochii galesi spre perna si spre maine cu frica. va multumesc pt ce ati spus. am art dvs deschis pt maine/ acum daca mai am forta.
      ma bucur ca ati comentat

  6. pentru astfel de oameni s-a inventat degetul mijlociu🙂

    Oricum nu conteaza ce spun sau gandesc altii despre noi. Important este cum ne vedem noi. Ne acceptam? Ne apreciem? Ne respectam? Ne iubim?

    Cand ni se schimba relatia cu propria persoana se schimba totul si toti cei din jurul nostru. Iti garantez!❤

  7. Măi, eu cred că vorbele lor, atitudinea, spun mai multe despre ei decât despre tine. Adică, ceva mai bun decât să caute paiul din ochiul tău n-au de făcut?🙂
    Da, ştiu cum e să te simţi aşa dar învaţă să ignori şi să mergi mai departe.

  8. M-ai vizitat și ai cerut păreri… deci. Te-am mai citit și în alte rânduri și…dacă mă uit in pozitia ta la zelist, nu observ o ratare, cel puțin în blogărit.
    Din proprie experință vorbind, pot să spun că cei din jurul nostru nu fac nimic altceva decât să ne întoarcă în oglină propria noastră părere despre noi. Dacă vrei să-ți rezolvi ploblema, ai putea să te uiți mai des în tine.
    O criză normală de identitate pe care fiecare dintre noi o are la un moment dat și iarăși și iarăși, pînă ne regăsim.

  9. Eu îți propun să nu-i crezi pe ei ci mai cu seamă să crezi în tine, în capacitatea ta, aptitudinile și talentul tău care se observă că nu-ți lipsesc deloc. Să știi că întotdeauna numai cei care sunt mai jos decât tine râd de tine, în general oamenii conformiști care preferă batjocura în detrimentul muncii (intelectuale).

Lasă un răspuns

