POEZIA E VIE

poezia e vieCu stimă. Asta e în loc de orice care ar aduce după sine cuvântul bună. Nu mai pun acest adjectiv. Îl urăsc. Acum e vorba de un eveniment frumos pe care oamenii care cred în poezie, nu știu cum o fac, dar o fac, îl susțin, în care se implică și pentru care trăiesc. Și eu sunt mândru să vă spun de ei. Pe 25, sâmbătă, de la miez de zi vă invit să vă bucurați de metaforă. Orice poem bun are o sigură metaforă. Nu există mai multe metafore într-un poem. Poemul nu e ce am învățat la școală, nu se amestecă, nu se diluează, nu se compară. El există. Pe mine mă doare că nici dracu nu bagă poezia în seamă. DE CE? Doamne, DE CE?

E un gând care aduce liniște și împăcare sau zbucium și durere, e un lucru care mișcă oamenii care înțeleg, e cel mai frumos lucru, poemul, despre orice ar fi, e dragoste. Chiar are nevoie să fie ascultat. O felicit aici pe doamna Daniela pentru tot ce face. Nu știu cum o face, nu știu de ce o face, nu știu dacă va face asta mult, dar știu că merită aplauze și strângeri din ochii. Sunt oameni foarte frumoși aici dacă aveți timp și stare. Eu nu mai am stare, nu de acum, de prea mult, nu mai pot să merg la poezie, nu mai pot să fac nimicuța, nu mai pot să scriu poezie și s-o privesc. Eu iubesc poezia, dar ea se duce mereu mai departe de mine.

Deci, sâmbătă, pe la prânz, la Tonka Cafe, lutul de poezie se frământă de către Direcția 9 și Cenaclul de Urgență iar ingredientele principale sunt Iulia Toma, Raluca Neagu, Vali Orțan și Alexandru Dan. Și nu e ca la comedie, aici nu vă costă nimic și nici nu vi se vând iluzii, aici se face artă, am încredere în scrisul celor două fete, am respect pentru modul lor de a crea, pentru iubirea lor față de cuvânt. Asta așa, ca să vedeți că și eu pot spune despre oameni și lucruri cu adevărat frumoase. Vă rog din inimă să încercați poezia oamenilor despre care v-am spus. Eu îi felicit și îi invidiez și îmi asum asta.

Lasă un răspuns

