Cele mai bune filme despre cai

Eu am o chestie care ar putea fi taxată. M-am cam uitat la filmele cu și despre cai din ultimii ani. Vorbesc aici, firește, de Black Beauty, War Horse, care e din altă categorie, e ceva mai complex decât și mai profund și necesită multă umanitate, Secretariat și, astăzi, filmul 50 la 1 din 2014. Cred că acesta de azi are o fărâmă consistentă de real în el, deși e făcut pe repede înainte.

IMG_5225.CR2Acum e vorba de motivul pentru care mă uit. Ideea este că nu e unul special. Deloc. Chiar dacă sunt previzibile, e, uneori, pentru mine, de un real ajutor să mai mă descătușez, să mai las din intensitate, să mai câștig o oră și jumătate sau chiar două ore în care nu mă gândesc la ce se întâmplă. Și asta e cel mai bine. E, în acest moment, unul din lucrurile care mă ajută să merg mai departe, să înțeleg ceva din toată simularea asta.

50 la 1 de anul trecut e un film de mijloc de zi în care nu ai de așteptat la nimic, în care nu bate la nimeni la ușă, în care nu ai facturi care să țipe, în care nimeni nu dă cu pietre spre geamul tău. 50 la 1 sunt șansele pe care le are un cal care aleargă în cea mai importantă cursă, Kentucky Derby, ca și la Secretariat, de altfel, să câștige  cursa pe care știam de la început că o va câștiga. Chiar dacă puteam face filmul acesta în 6 minute, tot îl prefer celor irealistele cu pumni și cu pistoale și cu oameni prin geam și cu oameni care nu mor dintr-un glonț și lista poate continua.

Poate îl veți vedea. Cine știe, poate aveți nevoie să înlocuiți Juventus cu Real Madrid din seara asta din semifinalele Uefa Champions League. Vreți să scriu cronică de meci? Vă rog să răspundeți

4 gânduri despre &8222;Cele mai bune filme despre cai&8221;

  1. Serialul Peaky Blinders are o afinitate fata de cai, la un moment dat o sa poti vedea si din culisele curselor de cai in perioada interbelica prin Anglia…restul e in stil gangster mai bad-ass decat Boardwalk empire…cat despre fotbal, auzeam un pronostic de scor corect: 1-2. Eu nu prea am apucat sa vad anul asta Champions League, dar se prea poate sa ma uit la meci ori un episod din Daredevill (recomandat)😀

    • am văzut peaky blinders și mi-a foarte plăcut. eu aș zice de 1-3 , asta fiindcă juve va ataca și juve nu știe să se apere pe flancuri, niciodată, în era modernă, n-a făcută, și pt o sumedenie de motive aș zice unu la trei și pt ca tevez si vidal nu fac cate zece oameni buni. fac cat cinci, dar nu cat zece

  2. Si mie-mi cam plac filmele cu si despre cai. Desigur,n-am ratat nici „warhorse”, nici „Secretariat” dar uite ca de „50 to1” habar n-aveam. Cred ca-i dau „o tura” cat de curand!🙂

Lasă un răspuns

