Gata cu Aferim

Orice festival de acum îl pune în capul listei pe Aferim. Pe mine m-a îmbolnăvit chestia asta, jur. Gata cu Aferim. Aferim, lasă-ne, lasă-ne.

Toate au o limită dar tu nu te mai oprești odată. Și eu de fiecare dată când aud de un festival de film mă întreb, legitim, pe ce dracu de bani îl faceți, mă? Că nici dracu nu vine, în afară de cei care fac parte din echipă și cei care vor să le minte pe tipe că au un fel de viață socio-culturală ciudată și ireparabilă.

Dar mă întorc la Aferim. Domnu regizor, ce ați pus în filmul asta? Adică ați adus cumva legalele și le-ați plasat ca pe subliminale? Sau ce? Jur că nu mă prind și de fiecare dată când aud că Aferim mai deschide încă un festival de film, Obscur ce-i drept, mă întreb ce ai pus în el? Și mă întreb de când lumea e pasionată de ciudata exprimare din film?

De când?

13 gânduri despre &8222;Gata cu Aferim&8221;

  1. N-am văzut Aferim, dar am o prietenă filmofagă, care l-ar mai vedea odată.
    Mie mi-a plăcut ”Polișist, adjectiv”. Fără rezerve. Orice lungeală din filmul ăla e absolut argumentată în semantica lui. (Hai, că m-am iscusit din plin pe ultima frază!)
    Mi-a mai plăcut ”Restul e tăcere”. Necondiționat.
    Habar n-am dacă în viața asta o să văd AFERIM! sau o să-l las pe viața viitoare. Dacă o să-l las pe viața viitoare, e pentru că prea mă pansează critica de film că e special. N-am chef să văd filme speciale. Vreau să văd filme care spun o poveste și mă fac să cred în ea.
    Uite, CĂLĂUZA, de pildă. Niciun film nu stă în picioare prin efecte și prin simboluri. Stă în picioare dacă spectatorul se lasă transplantat/transgresat în POVESTE, fără frică. Și fără filtrul ”e numai pentru inteligenți!”

    • toate filmele menționate sunt bune și foarte bune (călăuza) dar ce dracu vorbesc eu despre filme, că nu cred că am dreptul. am opinia aceea despre aferim pt ca marele regizor al său e prea public , prea prezent în toate mediile

    • Politist, adjectiv e la fel de special. Daca ai vazut polististul adjectiv te invit sa-i dai o sansa si filmului Aferim!, dealtfel nu o sa-ti para rau, deoarece e vorba despre ceva autentic romanesc, de undeva din trecutul nostru. Nu e deloc pentru inteligenti, dealtfel limbajul mai colorat il face taranesc si lipit de sufletul Tarii Romanesti la sfarsit de Ev Mediu unde moravurile nu s-au pierdut.🙂

      • e un filmuț bun polițistul adjectiv. l-am considerat de acolo actor pe domnul dragos. am vazut acum O lobo atras da porta. sa i dai o incercare. e brazilian

  2. la un moment dat si eu m-am saturat ca il vad mai peste tot, ma gandesc samai faca si ei o pauza, ori bat fieru cate e cald si mai scot niste banuti. Iti pot spune ca si alte filme (americane) au acelasi marketing agresiv si asta inainte sa apara primul trailer, daramaite dupa aceea. oate nu suntem asa obinuiti sa ne vedem odraslele pelicule autohtone sa stea atat de agresiv pe ecranul fiecarui loc unde se proiecteaza film.
    Trecand la Aferim ca film pot spune ca l-am vazut duminica unde am mers cu mandrie la un film romanesc la cinema ca pe altundeva n-am sa vad un film in afara de multiplex, viata de oradean si nu bucurestean…oricum filmul e bun si isi merita laudele plus exagerata expunere…gandeste-te ca la un moment dat toata suflarea online scria de Aferim :)) deci eu il vad la o nominalizare de Oscar (macar prima). Daca se lanseaza pe DVD si sigur o va face iti recomand sa-l cumperi penrtu colectie si asteapta-te si pe atunci la un val de Aferim! :))

Lasă un răspuns

