Răspunsuri

NU am jignit pe nimeni și nu cred că cineva are dreptul acesta asupra mea. Am scris pe blogul celălalt spre care voi lăsa link, exact ce am simți atunci, adică acum câteva ore, la cald, față de atitudinea unui om care mi-a comentat numindu-mă prost. Articolul se cheamă N-ai dreptul să mă faci prost și îl puteți citi dând click pe titlu. Eu știu ce am făcut, știu ce am spus despre mine, nu credeam, însă, că faptul de a vorbi despre mine va face să se creadă că oricine îmi poate spune în orice fel. Și mai sunt niște indivizi, pe facebook, la Emil Călinescu, certați rău de tot cu decența și cu libera exprimare. Sper că mă voi întâlni cu ei vreodată.

Ce scriu eu, e strict treaba mea. Cum aleg să o fac, e, la fel, treaba mea. Nu am comentat la niciunul dintre oamenii care și-au dat cu părerea despre modul meu de a scrie un articol pentru că mulți m-au făcut foarte furios. Poate este cumva vreo modă să luăm un articol scris de cineva și să-i lăsăm pe ceilalți să-și pozeze superioritatea din aer în raport cu omul care a scris, nu cu articolul în sine. Repet, sper să mă întâlnesc vreodată cu oamenii aceia care au comentat cu inteligența lor ieșită din Univers. Ca idee, se atacă modul sau ideea de a face o chestie, niciodată omul.

Nu, asta nu te învață la școală, se învață la sat. Da, exact. Dacă București-ul oferă din start superioritate, fără nicio dovadă palpabilă, fără nici un indiciu temeinic, atunci stau la mine, la locul meu. De fapt, eu oricum stau, alții văd că vin neinvitați să își dea cu părerea. Sau, mă rog, invitați de un tip care a precizat că voia doar să știe despre modul meu de a scrie și dacă ceilalți ar aprecia acel mod.

În treaba asta cu scrisul pe blog, e ca la șah. De pe margine, jocul se vede mereu mai bine, greșelile se văd, virgulele se văd, de pe margine oricine putea mai bine. Sau e ca la fotbal. Însă, au uitat o chestie: lor, celor care au comentat, nu le-am cerut părerea, nu am nevoie de ea, nu am nevoie să-mi comenteze despre porecla mea, ratzone, deoarece am luat acest nick de foarte mulți ani ca pe un al doilea prenume și toate chestiile semnate de mine au ratzone pe ele, așa mi s-a spus la muncă, așa mi s-a spus la școală, așa mi se spune pe facebook, pe scurt, așa e numele meu. Cu bine.

14 gânduri despre &8222;Răspunsuri&8221;

  1. Buna, dupa parerea mea nu ar trebui sa raspunzi nimanui, scriem ce vrem pana la urma si cui nu-i place…sa faca pasi. O seara frumoasa!! :*

  2. Radule, ce scriem noi într-un caiet, acasă, e treaba noastră. Ce scriem pe net sau ce ni se tipărește pe hârtie devine și treaba cititorilor noștri. Cum ieși pe net, ești ca peștele în acvariu: te vede toată lumea, din toate unghiurile și fiecare e liber să te comenteze cum vrea.
    Du-te pe orice ziar online, dar cel mai sigur e pe Gândul, unde scriu două piese grele ale jurnalisticii românești. CTP și Lelia Munteanu. Au, amândoi, comentarii de o cruzime, abjecție, violență de neînchipuit. Ce-ar fi trebuit să facă oamenii ăștia? Să-și dea demisia? Să-și taie venele? Asta e riscul: scrii, deci te poți aștepta la roșii storcite, ouă stricate și scuipați, uneori din partea unora care abia dacă știu că kilogram se scrie cu K de la kilogram.
    Dacă nu poți da o replică sclipitoare, ignoră comentariul care te-a umplut de nervi.

    • i-am comentat ceva decent, așa am știut, mi-a zis că a fost trimis de cineva la mine și chestia aia chiar n am priceput-o. da, CTP-ul e campion, e călit, îi place să și le ia, așa a învățat el. eu l-am cunoscut, e fabulos omul. la gândul e doar părtinitor. la digi, ca invitat, părtinitor pe bani. oamenii aștia așa înțeleg că sunt încă vii. vă dați seama că dacă nimeni nu i-ar mai face în fel și chip, ce ar gândi? cred că abia atunci și-ar tăia venele.
      săru mâna

      • Și eu l-am cunoscut. Pe CTP. Nu, nu-i place să și le ia. Și le ia fiindcă asta îi e meseria.
        Subiectul, însă, nu era CTP-ul (sau Lelia – ți-o recomand spre studiu), ci REACȚIA LA COMNENTARIU.

      • să mă obișnuiesc. gata, mă fac mai tare, mă obișnuiesc. sau o fac pe parcurs pt că dacă aș susține că merge chiar dintr-o dată, v-aș minți și eu nu mint. Mulțumesc. Seară bună și spor mâine

  3. Eu am avut intotdeauna o vorba: ce nu te omoara, te face mai puternic. Cam asa si aici. Pe langa asta, gandeste-te ca nu putem place pe toata lumea, cum nici toata lumea nu ne poate place. E drept, oricat de pusi ar fi impotriva unui om nu au dreptul la jigniri, insa ce le poti face?
    Tot ce poti face e sa ignori. Crede-ma, asa nu te mai afecteaza.
    good luck.

  4. Radule… când unii folosesc verbul „a plăcea” la forma lui inexistentă… nu le mulțumești frumos.Nici chiar atunci când își arogă „ce nu te omoară te face mai puternic.”
    Nu cumva ce nu te omoară e subiectul în propoziție ?!

    • place, plăcea, cine le mai ține socoteala
      poate că atunci când e vorba de toată lumea se acceptă.
      și cu o virgulă și cu o subiectivă nu se face primăvară. deși, când zic de SB, zic de fapt o expresie verbală impersonală și parcă nu mai știu chestii de acest, nici măcar nu mai vreau și sigur nu mai am nevoie. aproape că v-aș întreba cum v-a fost ziua?

      • Normală. Până pe la patru, Apoi, la patru și zece, a intrat în Prăvălie un moșulică de optzeci. E doar în vizită la București. Locuiește în Tel Aviv, de fapt. Cu prietena lui, o olteancă de 47, proaspăt operată pe cord, care nu l-a putut însoți. Convalescența.
        Moșul, evreu pursânge, cu lexic academic în limba noastră maternă, poartă un tricou alb care a trecut de 500 spălări automate. Pe umărul stâng e o cârpeală cât o frunză de plop, spartă în propria ei reparație ca o frunză de plop mâncată de omizi. Un ochi de poet ar zice că e ditai dantela pe umărul moșului israelit.E ca și cum iubita lui de 47 de ani a cârpit reptetat, simulând o broderie complicată. Prin ochiurile zdrenței ese vede pielea moșului, gălbejită onest, de vârstă. Mai poartă și-o pălărioară de doc albastru, gen pălărie de soare pentru copii, prinsă cu o curelușă verde pe sub bărbie.
        Cumpără de 322,74 de lei. Îi lipsește coada – 22,74. Promite solemn că se întoarce cu restul,în patruzeci de minute. Îi scriu pe o coală A4 schema de administrare.
        O fătucă stă în urma lui la coadă, total răbdătoare, cu zâmbetul pe buze.
        Moșul iese cu straița de 322,74 de lei și cu o datorie de 22,74.
        Fata îmi spune că a terminat școala de asistente medicale și că e în căutare de post. Am? N-am. Bine, asta voia să știe. Din ușă, mă întreabă: Și dacă nu se mai întoarce cu restul de bani? Se întoarce,,îi spun. Mereu se întoarce, cu încă pe-atât și cumpără de toți banii.
        Duduia ridică din umeri și întețește zâmbetul. Și-l nuanțează – ironic. „Babo, ți-ai luat țeapă! Ai văzut ce treanță de tricou purta matusalemicul? De 22 de lei își poate cumpăra unul nou, poate chiar două – la ofertă.
        „ Sigur n-aveți un post?
        – Regret, nu.
        Jidanul a venit după fix 40 de minute și a mai cumpărat de 300 de lei.
        – Ne mai vedem în octombrie, zice.
        Îi urez drum bun și însănătoșirea grabnică iubitei,
        Râde:
        – E, are mari dificultăți cu sănătatea, săraca! Dacă n-aș fi eu…
        În uma lui rămâne o duhoare discretă dar persistentă de mucegai și amoniac. Mirosul caracteristic al bătrânilor care pierd urină.
        Am aerisit un pic. Și ziua a redevenit normală.

      • aș vrea să scriu ceva, dar sunt un pic cam gol. nu-mi vine decât să spun că aveți un talent prozaic mai mare decât am eu să-mi fut viața. și, credeți-mă, eu o fac cu talent și cu pasiune. sunt mai distant așa un pic de blog, nu mai disper, nu mai țip, cred că nici nu mai încerc. îmi place să vă citesc, îmi e ok să vă citesc, îmi dați un sentiment ciudat de relaxare și unul de convingere că lucrurile pe care mi le scrieți sunt mature, opuse puerilității și meschinăriei.
        să aveți o zi ușoară mâine. sau azi, dacă ne luăm după ceas

Lasă un răspuns

