Chirie mică la oraș mare

Bună seara. Mă gândeam dacă să vă spun despre consilierea de tot rahatul din instituția prezidențială dar am zis că sunt prea mulți, prea peste tot care scriu despre asta așa că am tăiat-o de pe listă cum se taie porcul la Crăciun. Apoi m-am pus să mă joc cu cartofii ca să nu mai am poftă de cartofi prăjiți la 12 noaptea și de aici am ajuns la ideea că apă îmi permit, cartofi îmi permit și mai am de rezolvat treaba cu chiria, adică să fac cumva să îmi permit și chiria.

Știu că fiecare dintre noi vrea chirie mică la oraș mare dar eu zău că aș putea locui într-un oraș mic, adică asta mi-ar plăcea și mai mult pentru că m-aș simți, cumva, mai conectat la viața orașului în cauză. În București, în orașul cel mare, legăturile se creează și se păstrează mai greu, în București cred că, pe lângă chirie, ai nevoie de 50 de fiecare dată când ieși din casă pentru a merge într-un loc, la un un film, la un tenis, la o alergare cu apă plată și lămâie, la un eveniment cu cărți, cu oameni, care mai demult era un eveniment cu cărți, cu oameni, cu bere și cu țigări.

Deci am apă și am cartofi și vă întreb pe dumneavoastră, în caz că nu locuiți în București, cum e chiria în orașul în care trăiți, dacă se merită să începi, poate, o viață acolo, dacă se merită să treci de la orașul cel mare la un oraș micuț dar care să fie îngăduitor cu tine la fiecare sfârșit de lună, care să înțeleagă că nu oferă nimic de suta de euro pe care dragul meu de București o vrea cu regularitate, care să priceapă că banii din scris vin cu pauze și că, de multe ori, pe mulți dintre noi, treaba asta ne toacă așa mărunt mărunt încât ne gândim că merită să încercăm și chiria din orașe mai mici, mai compatibile cu portofelul nostru aerisit la fiecare sfârșit de lună.

Așa că vreau să scrieți cum e chiria la dumneavoastră, dacă se merită în raport cu ceea ce oferă orașul, dacă vi se pare că orașul dumneavoastră e mort sau e viu. Vă mulțumesc pentru vizitele de ieri de pe acest blog. Cu drag.

12 gânduri despre &8222;Chirie mică la oraș mare&8221;

  1. Târgu-Mureş… sau Tîrgu-Mureş… Nici după 3 ani nu m-am lămurit.
    Chirii relativ ok, depinde ce pretenţii ai. Dar oraşul nu oferă nimic spectaculos pentru dezvoltarea proprie(culturală, spirituală etc). Şi fără limba maghiară, te poţi considera un om cvasi-mort.
    Next stop: Cluj! Revin cu info într-un an şi ceva.

  2. se intampla sa stiu cate ceva despre subiectul asta de la oameni care au crescut/traiesc acolo; astfel, se pare ca in orase ca Brasov, Constanta, Cluj – chiria se apropie simtitor de cea din Bucuresti dar nu si nivelul salarial, deci eu cred ca astea nu prea ar fi o optiune. In schimb poate ca ar merita incercat vreun orasel din partea Moldovei, auzeam cu ceva zile in urma ca prin Bacau ar fi chirii mai mici( de la cineva care locuieste acolo).

  3. Brasovul este exemplul perfect de oras relativ mare, dar care iti da suflul acela de oras mic. E o diferenta ca de la cer la pamant fata de Bucuresti, dupa parerea mea, in ceea ce priveste oamenii si atmosfera, in general. Oportunitati de angajare sunt mai putine, din pacate, iar chiria e destul de mare si aici. Depinde ce cauti si ce sacrificii esti dispus sa faci.🙂

Lasă un răspuns

